نماینده مردم اردکان دربازدید از بخش خرانق ور درجمع پرشور عزاداران حسینی:
محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از بخش خرانق اردکان،ضمن بررسی مسائل و مشکلات این بخش ، در جمع عزاداران حسینی حضور یافت و همراه با آنان به سوگواری پرداخت.
نماینده مردم اردکان در این دیدارضمن سخنانی با اشاره به ایام محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: در طول تاریخ ملتها و اقوام برای تثبیت هویت خود به گذشته و تاریخ و اسطوره های خود نگاه می کنند و سعی دارند با تصویری خیالی از گذشته زیبا ، آینده ای هدفمند وموفق برای خود تجسم کنند. اسطوره ها ،ایده آل ها و آرمانهایی غالباً دست نیافتنی هستند یا در آینده ای دور می توان به آن دست یافت .
وی ادامه داد در فرهنگ اسلامی و شیعی ما، از عاشورا و قیام امام حسین می توان به عنوان اسطوره ای نام برد که نه تنها خیال پردازانه نیست بلکه واقعه ای است که هویت شیعه را در طول تاریخ حفظ کرد.
تابش با برشمردن برخی خصوصیات بارز و مورد احترام بشریت همچون فداکاری و آزادگی، این واقعه بزرگ را نمونه عینی از بروز این خصلتها دانست.
وی تصریح کرد نباید از این واقعه تنها به دید عاطفی نگاه کرد بلکه باید با کنکاش و بررسی عمیق آن توسط علما،روحانیون و اهل فرهنگ ،زمینه استفاده و بسط و گسترش آن در جامعه امروزی را فراهم آورد و با توام کردن هنر و دین و استفاده از ادبیات فاخر به تشریح ابعاد حماسی،ارزشی،انسانی،اخلاقی و عقلانی این حادثه پرداخت.
تابش با هشدار نسبت به استفاده ابزاری از دین، آن را سهم مهلکی دانست که باعث لطمه زدن به باورهای دینی مردم در جامعه می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب که الهام گرفته از مکتب انسان ساز عاشوراست ، توانست فرهنگ عاشورایی را در بین آحاد مرد احیا کند و از این روست که قدرتهای استکباری با انقلاب اسلامی ایران به ستیزه برخاسته اند.
نماینده مردم اردکان همچنین به مسائل مختلف کشور و مشکلات اقتصادی فراروی مردم اشاره کرد و گفت: باید مسئولانی که افتخار خدمتگزاری به مردم نصیبشان شده است تلاش کنند تا با تکیه بر فرهنگ اصیل عاشورایی و منش و روش اباعبدا..الحسین(ع) ، نسبت به تحقق شعارهای انقلاب اسلامی و حل مشکلات مردم ،گامهای موثری بردارند.
نایب رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی با تاکید بر اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها، تصریح کرد این موضوع مورد اجماع همه مسئولان است ولی آنچه مسلم است باید این طرح به دقت در مجلس بررسی شود تا هنگام اجرا،مردم بخصوص اقشار آسیب پذیر متضرر نشوند.
تابش اظهار امیدواری کرد تا با مجموعه اقدامات و اصلاحات صورت گرفته بتوان جراحی موفقی در اقتصاد کشور داشته باشیم و از تبعات سوء احتمالی در اجرای طرح جلوگیری کنیم.
همچنین نماینده اردکان در این بازدید بر لزوم آبرسانی و گازرسانی به بخش محروم خرانق تاکید کرد و با اشاره به پیشنهاد این دو طرح در سفر دور دوم هیأت دولت، خواستار توجه و پیگیری مسئولین استان و شهرستان جهت تصویب این مهم برای بخش محروم خرانق شد.
وی اظهار امیدواری کرد تا با اتمام برخی پروژه ها از جمله راه اندازی GSM روستایی و احداث محل ذخیره آب روستای درند ، اجرای جاده دسترسی چاه متک به محور اردکان-هامانه ، برق رسانی به روستاهای حاج علی بیک و حاج حسن و پروژه های دیگر بخشی از مشکلات اهالی این بخش مرتفع گردد.
تابش از پیگیریهای انجام گرفته جهت راه اندازی دهیاری در روستای درند خبر داد و اظهار داشت: بزودی شاهد راه اندازی این دهیاری خواهیم بود تا این روستا نیز بتواند از مزایای آن بهره مند شود.
وی در پایان با اشاره به تصویب قانون 1% عوارض آلایندگی صنایع و معادن ،خواستار تخصیص درصد بیشتری از اعتبارات آلایندگی معدن چادرملو به بخش خرانق با توجه به نزدیکی آن به معدن مذکور شد.
در ابتدای این بازدید حسین اسماعیلی بخشدار خرانق ، ضمن تشکر از نماینده مردم اردکان و همراهان جهت بازدید از این بخش به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پرداخت و ضمن تشکر از پیگیریهای مجدانه نماینده اردکان درحل مسائل و مشکلات این بخش در ابعاد عمرانی،اقتصادی ، میراث فرهنگی ،بویژه    را ه اندازی کارخانه سنگ آهن ، کارخانه زغالشویی ،همچنین کارخانه در دست احداث عمل اوری کک، خواستار ادامه این حمایتها به خصوص در رابطه با موضوع انتقال آب و گاز به این بخش شد و اظهار امیدواری کرد با نظر مساعد مسئولین استان ، این مهم جزء نتایج سفر ریاست جمهوری به استان یزد باشد.