به منظور افتتاح یک طرح بزرگ صنعتي

    به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان براساس برنامه اعلام شده، رييس جمهورمحترم جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد به همراه مجيد نامجو وزير نيرو و مجتبي ثمره هاشمي مشاور و دستيار ارشد رييش جمهوري، امام جمعه اردکان ، استاندار یزد فرماندار، نماینده اردکان و جمعی از مسئولان محلی برای افتتاح طرح بزرگ فولاد غدير اردكان وارد سایت گندله سازی اردکان شد .
واحد فولاد غدير اردكان در 85 هكتار مساحت و 6 هزار متر مربع زيربنا در 25 كيلومتري اردكان ساخته شده است. اين واحد از ظرفیت توليد سالانه 800 هزار تن فولاد برخوردار است که با راه اندازی آن گام بزرگی در راه رسیدن به ظرفیت 20 میلیون تنی فولاد ( که برای سال جاری پیش بینی شده ) برداشته می شود .
با بهره برداري از اين واحد 160 نفر به صورت مستقيم و 1500 نفر به صورت غير مستقيم اشتغالزایی بهمراه دارد.

خوراک کارخانه اسفنجی غدير اردكان، یک میلیون 200هزار تن گندله در سال است كه از كارخانه گندله سازي اردكان تأمين خواهد شد و آهن اسفنجي توليد شده در اين واحد به مصرف واحدهاي فولادي در كشور خواهد رسيد.
 گفتنی است این شرکت در نیمه دوم سال 86  همچون پروژه های عظیم کشور در دولت خدمتگزار نهم ودهم کلید خورد و در مدت کمتر از 3 سال با مدیریت شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان ، شرکت سرمایه گذاری غدیر ، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو اردکان و شرکت فولاد آلیاژی ایران و با سرمایه گذاری 170 میلیارد تومان از محل اعتبارات داخل کشور احداث گردیده است و امروز با حضور رییس جمهور محترم افتتاح گردید  .
گزارش تکمیلی و برنامه های رییس جمهور در سایت گندله سازی به زودی اعلام می گردد .