فرماندار اردکان در جمع دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای بخش عقدا
فرماندار اردکان صبح امروز در بخش عقدا حضور یافت و ضمن شرکت در جلسه‌ای مشترک با بخشدار عقدا، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای عقدا و دهیاران این بخش، از پروژه‌های روستایی و شهری این بخش بازدید کرد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی در این نشست ضمن گرامی‌داشت هفته وحدت، به نقش محوری پیامبر اکرم (ص) در ایجاد وحدت بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: نام‌گذاری این هفته اتفاق مبارکی است تا با پرهیز از اختلافات در جامعه بزرگ مسلمانان و با تکیه بر منطق و عقلانیت، مشکلات گریبان‌گیر جهان اسلام نظیر درگیری‌ها و بروز و ظهور فرقه‌های انحرافی و تندرو برطرف شود.
 
وی با تأکید بر این‌که رسیدگی به مشکلات روستاییان در این دولت از حالت شعاری و نمادین خارج شده و به سمت عمل‌گرایی پیش رفته است؛ به مقایسه درآمدهای نفتی ایران در سال‌های پیش از استقرار دولت تدبیر و امید پرداخت و گفت: اگر درآمد بی‌سابقه ایران در سال‌های ۸۴ تا ۹۲ به درستی مدیریت و این اعتبارات با برنامه‌ریزی اصولی و در مسیر صحیح هزینه می‌شد؛ بسیاری از مشکلات اقتصادی و عمرانی کشور در روستاها و شهرها برطرف می‌شد.
 
فرماندار اردکان به دستاوردهای دولت در مهار تورم و نیز سیاست خارجی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با هدایت و حمایت مقام معظم رهبری بسیار هوشمندانه عمل کرد و توانست کشور را از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد خارج و کشور را از وضعیت بحرانی و خطر نجات دهد. وی ادامه داد: هم‌اکنون نیز دولت با جدیت و آرامش مشغول خدمت به مردم است و تسلیم جوسازی‌های عده‌ای اندک نخواهد شد.
 
هادی مقیمی اظهار داشت: ملت ایران همواره نشان داده ملتی آزاد و مستقل است و با تکیه بر هویت ملی و مذهبی خود در معادلات جهان و منطقه نقش‌آفرینی می‌کند و راه روشن امام و رهبری و انقلاب را ادامه خواهد داد.
 
نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان که در جمع اعضای شوراها و دهیاران بخش عقدا سخن می‌گفت؛ شوراها را نهادهای مدنی فعال و پویا و حلقه واسطه دولت و ملت دانست و با تبیین نقش این شوراها افزود: پی‌گیری مسائل و مشکلات مردم در روستاها و از سوی دیگر، آگاه‌سازی مردم از طریق تشریح شرایط سخت اقتصادی دولت از وظایقی است که در شوراهای اسلامی روستاها مورد انتظار است.
 
وی در ادامه با بیان این‌که در جلسات متعدد استانی و شهرستانی مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان اردکان بررسی شده است؛ بر لزوم همکاری دهیاران در تشویق مردم به همکاری با دولت در راستای تأمین زیرساخت‌های اساسی در روستاها تأکید کرد.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان تصریح کرد: اصلی‌ترین مشکل در شهرها و روستاهای استان یزد؛ مسئله کم‌آبی و خشکسالی‌های پی‌درپی است که این معضل در روستاهای شهرستان اردکان نمود بیش‌تری پیدا کرده است.
 
مقیمی افزود: گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی و عقدا از جمله مسائلی است که با جدیت دنبال شده و امیدواریم به‌زودی مشعل گاز در روستاهای هدف روشن شود.
 
فرماندار اردکان به نشست اخیر خود با مدیرعامل شرکت مخابرات استان اشاره کرد و گفت: در این جلسه مشکلات ارتباطی و مخابراتی روستاهای شهرستان به‌ویژه بخش عقدا مطرح و بررسی شد و قول مساعدت ویژه درخصوص رفع مشکلات نیز اخذ شده است. وی هم‌چنین از راه‌اندازی نسل چهارم اینترنت تلفن همراه (4G) در این بخش تا پایان سال‌جاری خبر داد.
 
در ابتدای این دیدار که بخشدار و شهردار عقدا، رئیس و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای بخش عقدا و رؤسای ادارات برق، مخابرات، گاز، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، آب‌وفاضلاب روستایی و جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند؛ هریک از حاضران به بیان مشکلات خود پرداختند و فرماندار اردکان دستور پی‌گیری و تسریع رفع مشکلات مطروحه را صادر کرد.
 
گفتنی است فرماندار اردکان در ادامه این سفر از چند پروژه در حوزه‌های عمرانی، میراث فرهنگی، برق‌رسانی و گازرسانی در شهر عقدا و روستاهای شمس‌آباد و هفتادر بازدید کرد.