در مراسمی با حضور معاون فرماندار

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ،روز سه شنبه دانش آموزان دبیرستان کار و دانش نجمه طی مراسمی که در محل نمازخانه مدرسه برگزار شد از مدیر و معلمین زحمتکش خود تجلیل بعمل آوردند.
در این مراسم که با حضور معاون فرماندار اردکان و جمعی از اولیای مدرسه برگزار شد دانش آموزان با اجرای برنامه های متنوع روز معلم را گرامی داشتند .
معاون فرماندار اردکان در این مراسم با گرامیداشت ایام فاطمیه و شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرای مرضیه (س)،در سخنانی به مقام والای معلم و جایگاه عظیم شغل معلمی اشاره نمود و گفت :حضرت زهرابزرگ معلم مدرسه اسلام برای جامعه زنان و دختران و برای همه مسلمین بود .
شخصیتهای بزرگی چون شهید مطهری با بهره گیری از مکتب حضرت فاطمه (س)و امیر المومنین (ع)و فرزندان این دو بزرگوار نام معلم را در جامعه امروز جاودانه ساختند .
"محمد شاکر "با تاکید بر لزوم احترام جوانان و نوجوانان به والدین و معلمین ،تحکیم ارتباط بین والدین و فرزندان و معلمین و شاگردان را برای ترویج تربیت اسلامی ضروری عنوان نمود و گفت :معلم بعنوان پدر و مادر دوم نقش تکمیلی در تربیت را ایفا می کند و در صورت وجود ارتباط مستمر بین اولیا مدرسه و خانواده بسیاری از معظلات تربیتی امروز حل خواهد شد .
وی بد حجابی و اعتیاد را دو مقوله تهدید آمیز برای جامعه جوان دانست و تاکید کرد :با شیوع پدیده بد حجابی و مواد مخدر صنعتی دختران جامعه ما نیز به اندازه پسران در معرض خطر جدی هستند ورفع این تهدیدات تنها با تربیت صحیح اسلامی میسر خواهد بود .
شاکر با اشاره مجدد به نقش حضرت زهرا در الگو پذیری اجتماع از ایشان افزود :دختر پیامبر اسلام علاوه بر نقش الگویی که در زندگی فردی انسانها دارد در بسیاری از مقوله ها بعنوان الگوی اجتماعی مطرح هستند که از آن جمله می توان ولایتمداری و ولایت پذیری ایشان را نام برد که با تسری به جامعه امروز تبعیت محض از ولایت فقیه را تبیین می کند .ولایت فقیه جز لاینفک نعالیم اسلامی است و اعتقاد به این اصل اعتقاد شیعه را تکمیل می سازد .
در ادامه این مراسم با اهدای گل و لوح تقدیر از تلاشهای معلمین این مدرسه تقدیر شد .
گفتنی است هنرستان دخترانه کار و دانش نجمه با دارا بودن 106نفر هنر اموز در رشته های مدیریت خانواده ،تصویر سازی کامپیوتر ،خیاطی ،ضخیم دوزی لباس زنانه و دوختهای تزیینی به فعالیت آموزشی مشغول می باشد .