زنگ انضباط اجتماعی در مدارس اردکان به صدا در آمد

     در مراسم زنگ انضباط اجتماعی که بمناسبت هفته ناجا در هنرستان دخترانه فردوس اردکان برگزار شد ؛دانش آموزان با شاخه های گل از زحمات پلیس تقدیر کردند.

     به گزارش روابط عمومی فرمانداری ، دانش آموزان مدارس شهرستان اردکان صبحگاه نخستین روز این هفته را با صدای زنگ انضباط اجتماعی آغاز نمودند .در هنرستان دخترانه "فردوس "اردکان نیز مراسمی نمادین با حضور امام جمعه ،فرماندار ،فرمانده نیروی انتظامی و جمع دیگری از مسئولین شهرستان برگزار شد که در این مراسم دانش اموزان با اهدا شاخه های گل از زحمات پلیس این شهرستان تقدیر کردند .

     امام جمعه اردکان در این مراسم ضمن ستایش از عملکرد پلیس جمهوری اسلامی در استقرار نظم و امنیت در جای جای کشور ایران از زحمات فرماندهی نیروی انتظامی اردکان بخاطر مدیریت صحیح نیرو در این شهرستان تقدیر نمود .

     "حجت الاسلام حسینی "از مدرسه بعنوان نخستین مرکز جامعه پذیری افراد نام برد و گفت :ریشه انضباط اجتماعی در مدارس شکل می گیرد و از آنجا که دانش اموزان امار بالایی از جمعیت هر منطقه را شکل می دهند می توانند نقش مهمی در تحقق صحیح انضباط اجتماعی داشته باشند .

     وی با بر شمردن ابعاد مختلف انضباط اجتماعی نظیر سیاسی ،اقتصادی و...بعد اخلاقی و مذهبی را برای دانش آموزان مهمتر از بقیه دانست و تاکید ورزید :دانش آموزان باید برای تقویت این بعد از انضباط اجتماعی از ائمه معصومین خصوصا حضرت زهرا (س )برای دختران و زنانمان الگو بگیرند .

     در ادامه این مراسم فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اردکان نیز با تاکید بر اصول اخلاقی و رعایت عفاف و حجاب به شعار امسال هفته ناجا اشاره نمود و گفت :شعار امسال هفته ناجا "سهم من در امنیت و آرامش است "در واقع این شعار زمانی عملی خواهد شد که هریک از افراد جامعه سهم و وظیفه خود در ایجاد امنیت و آرامش را بداند . وی افزود اگر تک تک افراد جامعه به وظیفه خود در قبال امنیت جامعه عمل کند آنوقت جامعه ای عاری از هرگونه بزهکاری و بی قانونی خواهیم داشت و همه طعم و مزه زندگی درسایه قانونمداری و رفتار صحیح را خواهند چشید .

     "سرهنگ افشاری"ضمن قدر دانی از زحمات افرادی که بعنوان همیار پلیس در مدارس مختلف مشغول به فعالیت می باشند خواستار همکاری بیشتر دانش اموزان با نیروی انتظامی در زمینه های تهدید ،جرم و مشاهده هرگونه بزهکاری و بی قانونی گردید .

     گفتنی است در این مراسم تعداد 120نفر از دانش اموزان با اهدا شاخه های گل از زحمات فرماندهی نیروی انتظامی اردکان تقدیر کردند .