در پی ارتقای روستای خرانق، مرکز این بخش به شهر، بهروز شهابی‌زاد فرماندار اردکان در پیامی ضمن تبریک این رویداد تأکید کرد: مردم و مسئولان باید دست به دست هم با برنامه هدفمند، چشم‌اندازی زیبا برای این شهر ترسیم کنند.
 
متن پیام فرماندار اردکان بدین شرح است:
 
به نام خدا
خوشبختانه در روزهای اخیر با حسن نظر استاندار محترم یزد و توجه ویژه نماینده محترم مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و با پی‌گیری مسئولان محلی در شهرستان و بخش خرانق، یکی از آرزوهای دیرینه مردم خطه جهانی خرانق تحقق یافت و مجوز تبدیل این روستا به شهر بر مبنای قانون مراکز بخش اخذ گردید.
این اتفاق اثرگذار می‌تواند به محوری برای توسعه هرچه بیش‌تر این منطقه و درعین حال رفع کاستی‌ها و محرومیت‌های ساکنان این شهر تبدیل شود.
‌‌
‌درحال حاضر بخش خرانق با یک شهر و ۱۲ روستای دارای دهیاری با قرارگرفتن درمسیر توسعه و بالندگی می‌تواند با تکیه بر برنامه‌ریزی بلندمدت مسئولان و اهتمام هرچه بیشتر اهالی خود به یک شهر جهانی با پتانسیل بالای میراث فرهنگی و گردشگری تبدیل شود.‌
عناوین شهری و روستایی در قالب تقسیمات کشوری اگرچه دارای تعاریف و قوانین مجزاست؛ ولی در شرایطی که در دنیا، برنامه‌ریزی هدفمند بعنوان مهم‌ترین عامل توسعه معرفی می‌شود، صرفاً اتکا به عنوان و پیش‌وند شهر گره‌ای از مشکلات باز نمی‌کند؛ بلکه بایستی مردم و مسئولان دست به دست هم با برنامه هدفمند، چشم‌اندازی زیبا برای این شهر ترسیم کنند.
بنده به نوبه خود این پیشرفت در حوزه تقسیمات کشوری را به مردم و دلسوزان این شهر تبریک می‌گویم و امیدوارم افق هرچه درخشان‌تر این منطقه را در  آینده‌‌ای نه‌چندان دور شاهد باشیم.
بهروز شهابی‌زاد
فرماندار شهرستان اردکان