بزرگداشت لهجه ،لباس ،فرهنگ و ادبیات اردکان، یادگار ماندگار

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان دومین جشنواره فرهنگی ادبی" اردکان، یادگار ماندگار" با هدف بزرگداشت لهجه ،لباس ،فرهنگ ،سنت ،ادبیات و میراث فرهنگی این شهرستان با حضور ،امام جمعه ،فرماندار،معاون فرماندارو جمع دیگری از مسئولین با استقبال گسترده اردکان دوستان و اردکان پژوهان در محل تالار فرهنگ برگزار شد .
این جشنواره که برای دومین سال متوالی به همت مشترک انجمن چارسوق کویر و انجمن شعر و ادب اردکان ،با حمایت اداره ارشاد و میراث فرهنگی ،پنجشنبه شب گذشته ،برگزار شد؛ با ارائه برنامه های متنوع به احیای سنت و فرهنگ این شهرستان پرداخته و با محورقرار دادن شعر و ادبیات بعنوان ابزار بزرگ فرهنگی ،اهداف خود را دنبال نمود .
به گفته "ملاحسینی" رییس انجمن چار سوق کویر امسال بیش از 80اثر ادبی در بخشهای آزاد ،اردکان ،متن ادبی و داستان به دبیرخانه جشنواره ارائه شده است که در این میان آثاری از شعرا و ادیبان استانهای قم ،تهران و شهرستانهای کاشان ،تفت ،ابرکوه و...قابل توجه بوده است .
وی تجلیل از یاد و نام اساتید بزرگ کشوری که در خصوص اردکان آثار و تالیفاتی داشته اند را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان نمود و افزود :با حضور اساتیدی چون "حسین مسرت "بعنوان یکی از سخنرانان مراسم و احیا یاد و نام بزرگانی چون استاد ایرج افشار دراین جشنواره به معرفی هرچه بیشتر شهرستان اردکان وتوانمندیهای این شهرستان در قالب آثار کشوری کمک شده است .
گفتنی است در اختتامیه این جشنواره از آثار برگزیده در بخشهای مختلف تقدیر شد .
در بخش تجلیل از پیشکسوتان از آقایان "حاج رضا کمالی "(شاعر)، "حاج حسین صحرایی"(چاوش خوان)، "حاج حسن شاکر"(چاوش خوان)، "حاج عباس ابومحمدی"( چاوش خوان و تعزیه خوان) و آقای" ابومحمدی "(خطاط) تقدیر شد .
در بخش شعر آزاد آثار خانمها"سودابه مهیجی" از تهران،" فریبا قیومی زاده" از ابرکوه و آقای "علیرضا رجبعلیزاده" از کاشان و در بخش شعر اردکان اقایان "محمود عباسی عقدا" از اردکان، "محمد صادق خدایی" از یزد ،" اسماعیل ثقفی" از اردکان ودر بخش داستان کوتاه خانم "مرضیه نفری" از قم و "مهدی عظیم پور" از اردکان ودر بخش متن ادبی خانم " زهره اخلاقی"از ابرکوه و "مرتضی عابدی" از اردکان بعنوان آثار برگزیده انتخاب و تشویق شد
.