بهروز شهابی‌زاد فرماندار اردکان
فرماندار اردکان در پیامی به مناسبت ثبت بافت تاریخی عقدا در فهرست آثار ملی کشور پیام تبریکی صادر کرد. متن این پیام بدین شرح است:
 
به نام خدا
ثبت بافت تاریخی کهن‌شهر عقدا در فهرست آثار ملی کشور، نشان از دیرینگی و اهمیت این بافت و این خبر مسرت‌بخش، برگ زرین دیگری در جهت نمایاندن فرهنگ غنی و تمدن دیرینه مردمان بزرگ عقدا به هم‌وطنان ایرانی و همه مردم جهان است.
بهادادن به میراث فرهنگی و تاریخی درواقع ادای احترام به نیاکان و پیشینیان و افتخار به تمدن و تاریخ شهرستان اردکان و مردمان کهن‌دیار عقداست.
بدون‌شک ثبت ملی این بافت ارزشمند که نتیجه تعامل، همکاری و همدلی مردم، مسئولان و میراث‌دوستان است؛ نقشی مهم در حفاظت هرچه بیش‌تر آن و ترویج گردشگری عقدا و شهرستان اردکان و استان یزد دارد.
امیدوارم پس از ثبت ملی این منطقه تاریخی، با تلاش مضاعف دستگاه‌های متولی و به‌ویژه مردم عزیز و شریف عقدا، شاهد ثبت آثار متعدد دیگری در حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان باشیم.
این رویداد مهم و ارزشمند را به همه مردم شریف شهرستان اردکان، به‌ویژه مردم عزیز عقدا تبریک عرض نموده و از تلاش همه دست‌اندرکاران به‌ویژه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره تابعه در شهرستان، کارشناسان و مدیران مربوطه و همه میراث‌دوستان تقدیر و سپاس‌گزاری می‌نمایم.
بهروز شهابی‌زاد
فرماندار شهرستان اردکان