بیانیهٔ مشترک امام‌جمعه، نماینده و فرماندار اردکان در تقدیر از هیئت‌های عزاداری شهرستان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مبارزه با کرونا
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
إنّ لقتل الحسين حرارة في قلوب المؤمنين لا تبرد أبداً
 
آیین عزاداری حضرت سیّدالشّهدا علیه‌السّلام در ماه محرّم و تداوم آن در ماه صفر، حاصل اندیشه و اعتقاد عمیق دینی است که با محوریّت نام مقدّس حسین علیه‌السّلام و یاران باوفایش برگزار می‌شود.
 
هرساله شور حسینی در مرافقت با شعور دینی، زیباترین صحنه‌ها را در ایام محرّم و صفر به یادگار گذاشته و اجتماعات عظیم عزاداران که یک‌رنگ و یک‌دل پرچم سیّدالشّهدا را برافراشته می‌سازند؛ لرزه بر قامت ظالمان و یزیدیان زمان انداخته است.
 
محرّم امسال با شیوع ویروس کرونا و ابتلای جامعۀ جهانی به این بیماری و جان‌باختن شمار زیادی از مبتلایان، شیوۀ عزاداری‌ها تغییر کرد و با رعایت اصول بهداشتی، حفظ فواصل اجتماعی و اجرای محدودیّت‌های مشخّص‌شده در زمان و مکان عزاداری توسّط جمع هیئت‌های مذهبی شهرستان اردکان با هدف کمک به کادر درمان و جلوگیری از شیوع بیماری بار دیگر فرهنگ، تدیّن و تقیّد مردم این خطّه بر همگان ثابت گردید.
 
اتّفاق دیگر، مدیریّت بخشی از نذورات و مخارج پذیرایی هیئت‌ها در قالب کمک‌های مؤمنانه بود که توسّط هیئت‌های عزاداری بزرگ این شهرستان و مدیریّت بسیج و کمیتۀ امداد صورت گرفت و بحمدالله شور حسینی امسال در قالب سبقت‌گرفتن در کار خیر نظیر آزادی زندانیان، تأمین جهیزیّۀ نوعروسان و کمک‌های موردی به نیازمندان، بروز یافت و صحنه‌های زیبایی از هم‌دلی را در دهۀ اول محرّم امسال به تصویر کشید.
 
هرچند جزای قدم‌زدن در مسیر سیّدالشّهدا علیه‌السّلام با نگاه لطف مادرشان حضرت زهرای مرضیّه (س) تحقّق می‌یابد ولی بنا بر سفارش پیشوایان دینی و با هدف تداوم این فرهنگ‌های نیکو و استمرار رعایت نظم و بهداشت تا ریشه‌کنی کامل ویروس کووید-۱۹، صمیمانه از این اتّفاقات فرهنگ‌مآبانه تقدیر نموده و برای تمامی بانیان خیر و سوگواران واقعی سیّدالشّهدا آرزوی سلامتی و طول عمر داریم.
 
امید که با بازگشت سلامتی کامل به جامعۀ ما و رفع مشکلات ناشی از همه‌گیری این ویروس، شاهد ازسرگیری همۀ برنامه‌های جمعی به‌ویژه مجالس عزاداری پرشور و شعور در این خطّۀ شهیدپرور و حسینی در آینده باشیم.
 
سیّد اسماعیل شاکر، امام‌جمعۀ اردکان
محمّدرضا دشتی اردکانی، نمایندۀ مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی
بهروز شهابی‌زاد، فرماندار شهرستان اردکان