معاون قوه قضائیه در شورای اداری شهرستان اردکان:

جلسه شورای اداری شهرستان اردکان با حضور محمّدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم قوّه قضائیّه در سالن شهید حنیف فرمانداری اردکان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، 'الفت' در این نشست لزوم همکاری قوای سه‌گانه در پیشبرد اهداف عالیه نظام و انقلاب اسلامی را یادآور شد و اظهار امیدواری نمود همه مسئولان در حلّ مشکلات مردم یاری‌رسان و همراه یکدیگر باشند.

 

معاون قوّه قضائیّه با اشاره به افتتاح 'مرکز صیانت خانواده' در سفر به شهرستان اردکان، گفت: یکی از آسیب‌های عمده اجتماعی مبحث طلاق و انحلال خانواده‌هاست که یکی از آسیب‌های اولویّت‌دار در شورای اجتماعی کشور محسوب می‌شود.

 

محمّدباقر الفت اظهار داشت: در این مرکز، آموزش‌های قبل از انتخاب همسر، همسرگزینی و بلوغ حضور در خانواده و مباحثی نظیر صبر، تحمّل و ایثار در روابط مورد توجّه قرار می‌گیرد.

 

وی با اشاره به مهاجرپذیری استان یزد گفت: مهاجرت، جوامع مهاجرپذیر را از تأخّر فرهنگی متأثّر و آن جامعه را دچار اختلافات فرهنگی می‌کند و به‌علاوه با شکل‌گیری ازدواج بین افرادی با دو فرهنگ متفاوت، برخی مشکلات ناشی از تفاوت‌ها پدید می‌آید.

 

معاون اجتماعی و دبیر ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیّه تأکید کرد: براساس قانون مجلس شورای اسلامی، وظیفه حمایت قضایی و حقوقی از فعّالان اقتصادی برعهده دستگاه قضائی گذاشته شده و با تشکیل ستادهای حمایت و پی‌گیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان‌ها، این وظیفه در حال انجام است.

 

وی نتیجه اقدام مشترک با دستگاه‌های دولتی و غیردولتی را حفظ اشتغال و تولید، پایداری و توسعه صنایع و فعّالیّت‌های اقتصادی و تجاری دانست و از عقلانیّت همکاران دستگاه قضائی، تجربیّات حقوقی آنان و... به‌عنوان یکی از دلایل موفقیّت‌های عنوان شده یاد کرد.

 

'محمّدباقر الفت' گفت: اگر بخواهیم در مسیر توسعه قدم برداریم، باید روی‌کرد جدیدی در قضاوت، قانون‌گذاری و اجرا اتّخاذ کنیم و در همه حوزه‌های صنعتی، اقتصادی، فرهنگی و... نیاز به امثال سردار شهید قاسم سلیمانی داریم.

 

معاون پیش‌گیری از وقوع جرم قوّه قضائیّه در ادامه بیان داشت: مطابق ماده ۶۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ستادی در قوّه قضائیّه تشکیل شده تا بدون دخالت در حوزه اجرا و نظارت، از وقوع جرائم انتخاباتی پیش‌گیری شود.

 

وی گفت: همراهی عوامل اجرایی انتخابات موجب کاهش آسیب‌ها و ضررهای انتخاباتی در مقایسه با دوره‌های پیش از تشکیل این ستاد شده است.

 

الفت، رعایت حقوق محیط‌زیست توسّط فعّالان اقتصادی شهرستان اردکان را خواستار شد و گفت: معدن‌کاران و صنعت‌کاران باید آسیب‌های ایجادشده در ظاهر محیط و پوشش گیاهی را جبران کنند و برنامه‌هایی برای جلوگیری از آلودگی آب، هوا و بازچرخانی آب به‌کار گیرند.

 

گفتنی است در ابتدای این نشست، فرماندار اردکان به بیان گزارشی از وضعیّت شهرستان اردکان در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و... پرداخت و در ادامه تعدادی از فعّالان صنعت و معدن شهرستان به بیان مشکلات و انتظارات خود پرداختند.

 

جلسه شورای اداری شهرستان اردکان با حضور نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، معاون پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری استان و مقامات و مسئولان دولتی و قضائی در سالن شهید حنیف فرمانداری اردکان برگزار شد.

 

محمدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم قوه قضائیه صبح امروز در میدان شفق مورد استقبال مسئولان شهرستان قرار گرفت و سپس با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدا و علمای اردکان ادای احترام کرد. وی سپس مرکز صیانت خانواده را افتتاح و در شورای اداری شهرستان اردکان شرکت کرد.