گردهمایی خیرین مدرسه ساز شهرستان اردکان

     به گزارش روابط عمومی فرمانداری ، روز یکشنبه اولین همایش مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان اردکان با حضور امام جمعه ،فرماندار ،مدیر کل آموزش و پرورش استان و با شرکت بیش از 100نفر از خیرین مدرسه ساز اردکان در محل کانون امام خمینی این شهرستان تشکیل شد .
     این همایش در مقطع شهرستانی برای اولین باردر اردکان ،هدف تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز در راستای بررسی روند مشارکت بیشتر خیرین در بهسازی ،تکمیل و توسعه فضا های آموزشی و ارتقا کیفیت آموزش از طریق عضویت این افراد در کارگروه های مختلف را دنبال می نماید.
     به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان با برگزاری این همایشها در 11سال گذشته میزان مشارکت خیرین مدرسه ساز در کشور با رشد 43برابری همراه بوده است .
     "رحیمی نژاد "در این مراسم ضمن قدر دانی از همت والای خیرین اردکانی ونگاه ویژه مسئولین به عاملین خیر ،کار خیرین مدرسه ساز را ثمره شجره طیبه ای دانست که در سایه سار آن علم ،دانش و تربیت، نزج و نمو می گیرد و ثواب عظیم الهی را برای آنان به ارمغان خواهد داشت .
     وی با اشاره به رتبه متعالی استان یزد در مشارکت خیرین برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و کیفیت بخشی به روند آموزشها گفت: در حال حاضر 700مدرسه خیری در استان یزد خدمات آموزشی را به دانش آموزان ارائه می نماید و افزود :کمکهای خیری تنها به ساخت و عمران مدارس منحصر نمی باشد بلکه استفاده از دانش و تکنولوژی روز و ارائه پیشنهاد برای بهبود و ارتقا سطح علمی مدارس هم ازطریق مشارکت خیری مد نظر می باشد .
     امام جمعه اردکان همچنین در این مراسم سخنانی را پیرامون اهمیت کار خیرین در همه عرصه ها خصوصا در زمینه توسعه فضاهاو امکانات آموزشی ودرمانی بیان داشت وبا ذکر احادیثی از پیامبر اکرم (ص)وائمه معصومین (ع) به اجر وارزش این کار اشاره کرد و افزود :ساخت و توسعه فضا های آموزش عالی وگسترش حوزه های علمیه نیزدر مسیر ترویج دانش و تربیت اسلامی بسیار حایز اهمیت می باشد بگونه ای که بخشی از مساعدت های خیرین را به خود اختصاص داده است .
     وی تاکید کرد جمعیت رو به رشد محصلین علوم دینی و طلاب خصوصا در مقطع جدید معادل کارشناسی ارشد در حوزه های علمیه اردکان نیاز به ساخت یک باب مدرسه جدید را برای طلاب ایجاد نموده است .
     "حجت الاسلام دیداری "با مد نظر قراردادن توسعه صنعتی شهرستان و تاسیس صنایع مادر شیشه و فولاد در اردکان خواستار جهت دهی ظرفیتهای آموزشی برای تامین نیروی انسانی متخصص این صنایع در شهرستان شد وگفت :تربیت نیروی کار بومی با توجه به رشد صنایع در حال حاضر بایستی در دستور کار مراکز آموزش فنی و حرفه ای قرار بگیرد.
     رییس آموزش و پرورش اردکان نیز در همایش امروز از تشکیل 6کارگروه مجزا باعضویت خیرین شرکت کننده خبر داد و ابراز امیدواری کرد با برگزاری سالیانه این همایشها در شهرستان اردکان شاهد مشارکت بیشتر عاملین خیر در عرصه تعلیم و تربیت باشیم .