گزارش خبرنگار مهر از افتتاحيه مسابقات فوتبال در اردكان

     در این مراسم که با حضور فرماندار و سایر مسئولین شهرستان در محل مجموعه ورزشی آزادی اردکان برگزار شد امام جمعه اردکان افتتاحیه این دوره از مسابقات در روزهای فرخنده ولادت با سعادت امام رضا (ع) و دهه کرامت را اتفاقی مبارک و فرخنده دانست وگفت: مسئله ورزش می بایست مورد توجه جدی مسئولین شهرستان و استان قرار گیرد و امکانات مورد نیاز ورزشکاران تا حد امکان تامین شود.

     "حجت الاسلام سید محمد حسینی" افزود: این مقوله می تواند از گرایش جوانان به اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی پیشگیری و توطئه دشمنان را خنثی نماید.

     وی اخلاق را زیربنای ورزش عنوان و اضافه کرد:متاسفانه در حوزه ورزش کشور به ویژه فوتبال گاها اخلاق فدای روابط ناصحیح و مادیات می شود که این امربه هیچ عنوان شایسته این حوزه نیست.

     امام جمعه اردکان با بیان این که ورزش باید وسیله ای برای رسیدن به نشاط، شادابی و اخلاق مداری باشد بیان داشت: ورزش حرفه ای دو وجه دارد از یک طرف می تواند به ارتقا آداب و فرهنگ جوانمردی که مورد توصیه بزرگان دین نیز هست، کمک نماید و از یک جهت می تواند همه ارزش ها و مقدسات را زیر سوال ببرد.

     حسینی به کارکرد ورزش در نظام اسلامی نیز اشاره و خاطر نشان کرد:نظام مقدس جمهوری اسلامی می بایست در تمامی زمینه ها از جمله ورزش و فرهنگ که نمود و جلوه کشور در عرصه های جهانی است ، پیشرو و الگو باشد .

     فرماندار شهرستان اردكان نيز در سخناني با گراميداشت ميلاد علي بن موسي الرضا (ع)و دهه كرامت به نيروي خارق العاده جواني در وجود انسان به عنوان امانت خدا اشاره كرد و افزود :خالق دوست دارد كه مخلوقش به سر حد رشد و كمال برسد و يكي از زمانهاي دستيابي به رشد، دوره جواني ست زيرا خداوند در اين دوران نيروي خارق العاده اي در  وجود انسان به امانت گذاشته كه درصورت استفاده صحيح از  آن به رشد و كمال واقعي دست مي يابد و درصورت عدم استفاده صحيح به ورطه نابودي كشيده خواهد شد .

    "احمد كمالي " افزود ورزش يكي از شيوه هاي صحيح هدايت نيروي جواني در مسير كمال است البته ورزش هم بايد با خود ساختگي واخلاق و تهذيب همراه باشد .

     در این مراسم رئیس هیات فوتبال شهرستان نیز با بیان این که 9 تیم از محلات و روستاهای اطراف اردکان در این دوره از مسابقات شرکت می کنند گفت:این تیم ها طی 9 هفته و به صورت دوره ای به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

     "حسین کوهپیمایی" ضمن تقدیر از نیروی انتظامی شهرستان به خاطر پشتیبانی از برگزاری این دوره از مسابقات تصریح کرد: این مسابقات به مناسبت دهه کرامت و هفته نیروی انتظامی برگزار می شود و هر هفته به نام یکی از سرداران شهید شهرستان نامگذاری شده است.

     در پایان این مراسم و پس از اجرای نورافشانی دو تیم کشاورز و شهدای صدرآباد به مصاف یکدیگر رفتند که در این مسابقه تیم کشاورز 3 بر 0از سد تیم مقابل خود گذشت.