در جلسه ستاد کرونای شهرستان مصوب شد:

سرپرست فرمانداری اردکان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان گفت: وضعیت اردکان قرمز و بحرانی است و درصورت عدم اعمال محدودیت‌ها رشد مبتلایان در اردکان تصاعدی و غیرقابل‌کنترل خواهد بود.

 

پوردهقان‌اردکان با بیان این‌که الگوی اغلب ابتلائات در اردکان، خانوادگی و حاصل تجمعات است؛ بر لزوم پرهیز از تجمع در محافل خانوادگی تأکید کرد و گفت: براساس مصوبات ستاد ملی، استانی و شهرستانی، محدودیت‌ها و تغییر وضعیت در برخی فعالیت‌ها ایجاد خواهد شد.

 

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان از اعمال محدودیت در تردد خودروهای غیربومی به شهرستان با ایجاد ایستگاه‌های بازرسی و مسدودنمودن مسیرهای ورودی به شهرستان و مناطق ییلاقی خبر داد و گفت: در داخل شهرها نیز محدودیت تردد خودرو‌های شخصی پس از ساعت ۲۲ اعمال و متخلفین جریمه می‌شوند.

 

پوردهقان‌اردکان ادامه داد: به‌منظور کنترل بیماری در کارخانجات و واحدهای صنعتی، طی رای‌زنی با مدیران برخی از آن‌ها، تغییر شیفت کاری به ۱۲ ساعت برای کاهش تردد و نیز کاهش ظرفیت سرویس‌های کارگری به ۵۰ درصد پیش‌بینی شده است.

 

وی افزود: نحوه فعالیت کارکنان و دورکاری پس از ابلاغ و تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام می‌شود.

 

پوردهقان‌اردکان گفت: جلسات اداری لغو شده و جلسات ضروری با حداکثر ۱۵ نفر برگزار می‌شود. همچنین همه فعالیت‌های آموزشی، مراسم‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، هنری، رویداد‌های ورزشی و فرهنگی لغو می‌شود.

 

وی ادامه داد: نمازجماعت صرفا به مدت ۲۰ دقیقه و ترجیحاً در فضای باز با رعایت کامل پروتکل‌ها برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: تجمع در آرامستان‌ها ممنوع بوده و نیروهای انتظامی با همکاری شهرداری وظیفه نظارت بر تجمعات در این اماکن را عهده‌دار خواهند بود.

 

سرپرست فرمانداری و رئیس ستاد کرونای اردکان همچنین درخصوص فعالیت اصناف گفت: نحوه فعالیت اصناف پس از هماهنگی‌های استانی به‌صورت یکپارچه اعلام می‌شود.

 

گفتنی است محدودیت‌های جدید از شنبه ۲۱ فروردین اعمال خواهد شد.