به مناسبت دهه مبارک فجر انجام شد:

نمایشگاه صنایع‌دستی و تولیدات خانگی روز دوشنبه طی آیینی در روستای ترک‌آباد اردکان افتتاح شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردکان در این مراسم با تشکر از همت جمعیت جوانان توانمند ترک‌آباد به‌منظور برگزاری این نمایشگاه از اداره کتابخانه‌های عمومی در راستای همراهی و حمایت از انجام چنین برنامه‌هایی تقدیر کرد.


رقیه کرمانیان با بیان اهداف چنین نمایشگاه‌هایی، این میزان از فعالیت بانوان را قابل‌تحسین خواند.


معاون فرماندار اردکان بر لزوم افزایش این نمایشگاه‌ها هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ وسعت و پراکندگی در تمام شهرستان به‌ویژه روستاها تأکید کرد.


وی اظهار داشت: زمانی که موضوع اشتغال بانوان مطرح می‌شود متأسفانه در نگاه اول، مشاغل اداری به نظر می‌رسد، با این نگاه است که صاحبان مشاغل خانگی به حاشیه می‌روند.


این مسئول با اشاره به نقش محوری و تربیتی زنان و نیز قابلیت‌های گسترده آنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، بهداشتی، ورزشی و غیره، تک‌محوری در امر اشتغال بانوان را موردانتقاد قرارداد.


کرمانیان افزود: باید زمینه فعالیت بانوان در تمامی عرصه‌ها به‌صورت همه‌جانبه در نظر گرفته شود تا توسعه پایدار به مفهوم واقعی ممکن گردد.


نمایشگاه صنایع‌دستی و تولیدات خانگی بانوان ترک‌آباد با الهام از ۱۲ امام دارای ۱۲ غرفه است که به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف صنایع‌دستی، آشپزی، ترشیجات، خیاطی و دیگر بخش‌های مرتبط با همکاری فرمانداری و اداره کتابخانه‌های عمومی و به همت جمعیت جوانان توانمند ترک‌آباد اردکان در کتابخانه امیرالمؤمنین ترک‌آباد برپاشده و از تاریخ ششم لغایت دوازدهم بهمن‌ماه دایر است.