فرماندار اردکان خبر داد:

جلسه شورای ترافیک شهرستان اردکان به ریاست مصطفی پوردهقان‌اردکان فرماندار و با حضور اعضا برگزار شد.

 

فرماندار اردکان در این نشست با بیان این‌که آماده‌سازی طرح‌های کنترل و روان‌سازی ترافیک برعهده شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست؛ گفت: شورای ترافیک، به‌عنوان یک شورای بالادستی، تصویب یا رد آن را براساس مشورت کارشناسان  برعهده دارد.

 

پوردهقان‌اردکان با اشاره به کاهش محسوس آمار تصادفات درون شهری اردکان در پی اجرای مصوبات شورای ترافیک افزود: باید مدیریت هماهنگ در کنترل ترافیک بین دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد و مسئولیت عدم اجرای مصوبات توسط هریک از دستگاه‌های مسئول، بر عهده آن دستگاه است.

 

رئیس شورای ترافیک شهرستان با تأکید بر لزوم تسریع در نصب دوربین‌های کنترل سرعت در ورودی و خروجی شهر اردکان، اجرای این طرح را در کاهش جرائم و تصادفات ضروری و اثرگذار دانست.

 

گفتنی است در این نشست، پس از بررسی طرح‌ها و درخواست‌ها، با نظر مشورتی و کارشناسان تصمیماتی در حوزه‌های شهری و روستایی اتخاذ شد.

 

نصب سرعت‌گیر و علائم راهنمایی و رانندگی در روستاهای مزرعه‌آقا و چاه‌متک در بخش خرانق، رفع نقطه حادثه‌خیز خیابان حضرت ولی‌عصر (عج) و خیابان فاطمیه در احمدآباد، اصلاح تقاطع‌های سطح شهر اردکان ازجمله اصلاح راه دسترسی به جاده سامان صنوف، مشکل راکبین و عابرین محدوده مهمان‌شهر، راه‌اندازی دوربین‌های کنترل سرعت و نظارتی شهر اردکان، اصلاح هندسی میدان ورودی به خیابان باهنر، اجرای رفیوژ میانی بلوار جمهوری و... ازجمله موارد مصوب در این نشست بود.

 

همچنین مسدود و ایمن‌سازی دسترسی‌های غیرمجاز معادن در محورهای حوزه استحفاظی شهرستان مطابق قوانین و ضوابط مربوط و برقراری گشت نامحسوس در ایام پیک سفر نظیر پایان شهریور و ابتدای مهرماه و نیز پایان اسفند و ابتدای فروردین ماه ازجمله مصوبات این نشست بود.