در کتابخانه خودستان احمدآباد برگزار شد:

اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان روز دوشنبه اقدام به برگزاری کارگاه سلامت و بهداشت با سخنرانی رئیس مرکز تحقیقات دیابت استان یزد در کتابخانه شهید فاضل خودستان نمود.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان در این کارگاه که به همت اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان برگزار شد،‌ دکتر سید محمدرضا آقایی، رئیس مرکز تحقیقات دیابت استان یزد به‌عنوان کارشناس سلامت و دیابت سخنرانی کرد.

 

آقایی، عامل اصلی حضور خود در جایگاه کنونی شغلی و تحصیلی را خواندن کتاب از دوران نوجوانی عنوان کرد و گفت: من سنت کتاب‌خوانی را از پدربزرگ خود آموخته‌ام و همین باعث حضور من در این نقطه از زندگی است.

 

وی مطالعه درزمینهٔ‌های موردعلاقه و موردنیاز را لازمه پیشرفت هر فرد دانست و از حاضرین خواست به کتاب‌خوانی به‌ویژه در حوزه سلامت بپردازند.

 

رئیس مرکز تحقیقات دیابت استان یزد سلامت را به چهار حوزه معنویت، جسم، روح و جامعه تقسیم کرد و انسان سالم را یک انسان پایبند به دین، دارنده جسم سالم، روح پاک و راضی از زندگی اجتماعی دانست.

 

در قسمت دیگری از کارگاه، رئیس مرکز تحقیقات دیابت استان به مناسبت هفته ملی دیابت، مواردی را درزمینهٔ پیشگیری از دیابت مطرح کرد و با توجه به رتبه اول استان یزد در موارد مبتلا به دیابت، به رعایت چهار اصل نظم، تعادل، تنوع و تمرکز در تغذیه سالم تأکید کرد و نمونه‌ای از یک رژیم غذایی روزانه را نیز بیان نمود.

 

احمدآباد با بیش از هفت هزار نفر جمعیت در شمال اردکان واقع است و ۲ کتابخانه عمومی در این شهر دایر است.

 

تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان حدود پنج هزار نفر است و هم‌اکنون ۱۴ باب کتابخانه عمومی در اردکان فعال است و ۱۴۰ هزار نسخه کتاب در مخزن کتابخانه‌های عمومی نگهداری می‌شود.