فرماندار اردکان در پیامی به‌مناسبت زادروز پورسینا، ضمن تبریک روز پزشک به پزشکان استان یزد و شهرستان اردکان، از مجاهدت‌های آنان در عرصه‌های درمانی به‌ویژه کرونا تقدیر و از پزشکی استان یزد به‌عنوان یکی از برندهای خوش‌نام استان یاد کرد.
 
متن این پیام بدین شرح است:
 
به نام خدا
 
یکم شهريورماه که به‌مناسبت زادروز طبیب برجسته ایرانی 'پورسینا' به‌نام پزشک مزین شده فرصتی مناسب برای قدردانی از تلاش‌های پزشکان و طبیبانی است که شبانه‌روز در راستای کاهش آلام انسانی و نوع بشر تلاش می‌کنند و همانند فرشتگان نجات، به یاری درماندگان و بیماران می‌شتابند.
 
واژه پزشک و طبیب در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما از قداست و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و این عنوان، به مفاهیم ارزشمندی چون علم، ایثار، امید، حیات و... پیوند خورده است.
 
خوش‌بختانه از دیرباز اطبا و پزشکان یزدی و اردکانی در حوزه دانش، مسئولیت‌پذیری و وجدان کاری سرآمد و شاخص بوده‌اند و این امر، استان یزد را به‌عنوان یکی از قطب‌های درمانی کشور و پزشکان حاذق آن‌را به یکی از برندهای خوش‌نام استان بدل ساخته است.
 
در ایامی که ویروس عالم‌گیر کرونا، بسیاری از خانواده‌ها را دچار گرفتاری و بیماری کرده؛ بر خود فرض می‌دانم ضمن تبریک روز پزشک به پزشکان فداکار و دل‌سوز استان یزد و شهرستان اردکان، از تلاش‌های آنان در کنترل، درمان و رسیدگی به بیماران کرونایی قدردانی نموده و توفیق روزافزون آن‌ها را در خدمتگزاری به خلق از خداوند منان مسئلت نمایم.
 
مصطفی پوردهقان‌اردکان
فرماندار اردکان