فرماندار اردکان:

جلسه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئت‌های عزاداری شهرستان صبح امروز به ریاست فرماندار اردکان برگزار شد.

 

مصطفی پوردهقان‌اردکان با تقدیر از همکاری مردم و قاطبه هیئت‌های عزاداری در رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا گفت: مردم به‌خوبی نقش خود را در مدیریت کرونا ایفا کرده‌اند و امیدواریم با واکسیناسیون سریع و گسترده و تشدید طرح شهید سلیمانی بتوانیم هرچه سریع‌تر به نقطه مطلوب برسیم.

 

وی با بیان این‌که نظارت بر رعایت پروتکل‌ها در مراسم مذهبی برعهده اداره تبلیغات اسلامی است؛ از تلاش‌های این اداره و ایجاد گشت سیار با همکاری نیروی انتظامی و بسیج تقدیر کرد و گفت: با تأکیدات مقام معظم رهبری باید با تذکر و راهنمایی جلوی هرگونه تخطی از دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها که موجب طعن بدخواهان می‌شود؛ گرفته شود.

 

فرماندار اردکان افزود: سلامت مردم در شرایط فعلی در اولویت است و مراکز تجمع سربسته و فاقد استانداردهای بهداشتی مقابله با کرونا اجازه فعالیت نخواهند داشت و به همین‌منظور گشت مشترک اداره تبلیغات اسلامی، شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی وظیفه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها را عهده‌دار خواهد شد.

 

پوردهقان‌اردکان همچنین از امکان‌سنجی افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون و ساعات فعالیت مراکز تجمعی واکسیناسیون در جلسه‌ای با حضور کارشناسان خبر داد و گفت: در شرایط فعلی همه تمرکز خود را بر سرعت‌بخشی به واکسینه‌کردن گروه‌های هدف قرار داده‌ایم تا میزان ابتلائات و بستری‌ها در بیمارستان کاهش یابد.

 

گفتنی است این نشست با حضور امام‌جمعه، دادستان، فرمانده انتظامی، مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان برگزار شد.