معاون فرماندار اردکان تأکید کرد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، «مصطفی پوردهقان اردکان» در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال اظهار کرد: توجه به منویات رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی موجب شکوفایی اقتصادی و اقتدار کشور خواهد بود که دراین جلسه آخرین وضعیت واحدهای صنعتی اردکان مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

 

وی یکی از برنامه های مهم اقتصاد مقاومتی را افزایش بهره‌وری واحدهای نیمه‌فعال صنعتی دانست و بیان کرد: همچنین برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید در جهت افزایش اشتغال پایدار با برنامه‌ریزی صحیح گام برداشت و در این راه کارآترین سیاست حمایت از واحدهای نیمه‌تمام و نیمه‌فعال است.

 

معاون فرماندار اردکان در ادامه با اشاره به این که در این شهرستان بیش از ۲۳۳ واحد صنعتی وجود دارد که ۲۰۷ واحد فعال، ۲۶ واحد نیمه فعال و همچنین  ۱۵ واحد نیمه تمام است، تصریح کرد: سیاست شهرستان پس از پایش وضعیت واحدهای تولیدی به منظور شناسایی واحدهای غیرفعال، نیمه فعال و طرح‌های نیمه تمام، حمایت از واحدهای باصرفه اقتصادی و معرفی به ستاد تسهیل واحدهای صنعتی استان در جهت احیاء و راه اندازی مجدد است.

 

پوردهقان در پایان خاطرنشان کرد: از همین رو با توجه به سیاست‌های جدید اقتصادی دولت در جهت حمایت از تولید و اشتغال پایدار لازم است واحدهای صنعتی و تولیدی نیازمند به تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت در سایت بهین‌یاب سازمان صنعت معدن و تجارت جهت استفاده از تسهیلات مذکور ثبت نام نمایند.

 

گفتنی است؛ در این جلسه که معاون صنایع کوچک و مدیر تأمین مالی شرکت شهرک‌های صنعتی استان و همچنین اعضای کارگروه  تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری اردکان حضور داشتند واحدهای صنعتی فعال، نیمه فعال و غیرفعال شهرستان مورد پایش و شناسایی قرار گرفت./ ص