رقیه کرمانیان، معاون فرماندار اردکان:

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان گفت: طرح سفیران سلامت باید جدی‌تر از پیش دنبال گردد که لزوم همکاری بیشتر رابطان سلامت ادارات را طلب می‌کند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان رقیه کرمانیان در کارگاه آموزشی سلامت خانواده افزود: باید با آموزش‌های لازم به‌صورت انفرادی و گروهی ازجمله در مدارس به ارتقای سطح سلامت در جامعه بپردازیم.

 

وی با اشاره به اینکه سلامت تک‌تک افراد جامعه اهمیت دارد، تندرستی و سلامت جامعه را از دغدغه‌های مهم دولت و خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: پایداری و استمرار نعمت سلامت در جامعه مستلزم همکاری فی‌مابین آموزش‌وپرورش و شبکه بهداشت و درمان است تا بر پایه ارائه اطلاعات و آموزش‌های لازم شاهد ارتقای هرچه بیشتر این شاخصه مهم توسعه در اردکان باشیم.

 

معاون فرمانداری اردکان در ادامه تصریح کرد: سواد سلامت تنها داشتن دانش و اطلاعات در حوزه سلامت نیست بلکه عمل به این دانش، فاکتوری است که سواد سلامت را کامل می‌کند.

 

کرمانیان با بیان اینکه سلامت همچنین تنها در نداشتن بیماری جسمی تعریف نمی‌شود بلکه احساس آرامش روانی در این تعریف جایگاه ویژه‌ای دارد تصریح کرد: امروزه دانش سلامت به دلیل وجود شبکه‌های مجازی و بمباران اطلاعاتی قابل‌اعتماد نیست.

 

وی اظهار داشت: به این دلیل ضروری است علاوه بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی در محلات مختلف شهرستان، یک کانال ویژه و معتبر در حوزه سلامت توسط شبکه بهداشت و درمان ایجاد گردد.

 

این مسئول افزود: آنچه در حوزه سلامت مغفول مانده، مطالبه‌گری در حوزه بهداشت و سلامت است، مردم باید علاوه بر شرکت فعال در برنامه‌های مربوط به سلامت، مطالبه‌گری داشته باشند.

 

کرمانیان با بیان اینکه در این میان سلامت مادران دارای اهمیت بالایی است و سلامت مادران بر سلامت کل خانواده تأثیر می‌گذارد تأکید کرد: لازم است ابتدا نیازسنجی صورت گیرد تا مسائل مبتلابه زنان شهرستان شناسایی شود.

 

وی گفت: اطلاعات صحیح، سبک زندگی سالم، تحرک، شادابی، مثبت اندیشی، استفاده از رنگ‌های شاد و اشتغال به فعالیت‌های هنری ازجمله عواملی است که در سلامت بسیار مؤثر است.