سرپرست فرمانداری اردکان گفت: با توجه به گستردگی این شهرستان، با همکاری کتابخانه‌های عمومی آمادگی داریم که خودرویی سیار به منظور خدمات مطالعه‌ای و کتاب را به شهروندان ارائه دهیم .

راه اندازی کتابخانه سیار دراردکان ضروری است

✍️حسین سبزواری در نشست مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان با حضور مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد افزود: این طرح به منظور ترویج فرهنگ اجتماعی مطالعه در جامعه به ویژه نسل کودک و نوجوان و مناطق کم برخوردار اجرایی می شود.

 وی اضافه کرد:فضای کتاب و کتابخوانی و سواد آموزشی درشهرستان اردکان رضایت بخش نیست 
سرپرست فرمانداری اردکان با بیان اینکه هر چند از نهاد کتابخانه‌های عمومی استان انتظاراتی است ولی باید تک به تک اعضای جامعه دست در دست هم بدهند تا فرهنگ مطالعه رواج پیدا کند تصریح کرد: اردکان دارای ۲۵ هزار دانش آموز و هفت هزار دانشجوست که ظرفیت بسیار مناسبی در این حوزه هستند .
سبزواری اظهار داشت:  فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دوره کودکی و نوجوانی در افراد نهادینه می‌شود وقتی این افراد تاثیرات لازم را نپذیرند در مدیریت جامعه دچار مشکل و حقوق شهروندی زیر سوال می‌رود .
وی با اشاره به اینکه نشست‌های کتابخوان در سطح شهرستان رواج یابد 
تا فرهنگ مطالعه تقویت پیدا کند یادآور شد: 
دراین خصوص نگاه کلیشه‌ای نداشته باشید، امروز در اردکان شاهد قومیت های مختلف هستیم که لازم است که فرهنگ کتابخوانی افزایش یابد تا کمتر شاهد آسیب‌های اجتماعی باشیم .

سرپرست فرمانداری گفت: اردکان در روزگاران گذشته دارای ساختار فرهنگی  مناسب بوده است حضور علما و مجتهدان زمینه الگوپذیری دیگر افراد مهیا می‌کرد و این است که افراد دغدغه مند باید حضور پررنگ‌تری در جامعه داشته باشند .

سبزواری با اشاره به اینکه آنچه مهم است و اغلب نادیده گرفته می شود این است که به نفس کتابخوانی پرداخته شود تاکید کرد: کتابخانه‌ها باید فضاهایی را به وجود بیاورند که جوانان ما به این محیط‌های امن و سالم مراجعه کنند.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد نیز گفت: 
برای فرهنگ ‌سازی صحیح همیشه باید از سنین پایه شروع کرد لذا در بحث نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در استان   نیز لازم است تا از همان دوران کودکی این فرهنگ با روش‌های مختلف به کودکان انتقال داده شود و در سطح بالاتر یعنی مدرسه نیز باید تا با برنامه‌ریزی مسوولان آموزشی و فرهنگی همانند افزودن زنگ مطالعه آزاد و... دانش‌آموزان با اهمیت مطالعه آشنا شوند.

محمد محسن رفیعی با بیان اینکه  زندگی روزمره انسان بدون مطالعه و یادگیری بی‌مفهوم خواهد بود بنابراین هر فرد معمولی در زندگی خود روزانه باید حداقل یک ساعت مطالعه داشته باشد که این موضوع قطعا باید از سنین ابتدایی به کودکان گوش‌زد شود اظهار داشت:  مدیران و معلمان مدارس در شکل گیری شخصیت کودکان و نوجوانان تاثیر زیادی دارند تصریح کرد: آنها می توانند دانش آموزان را با محیط کتابخانه‌ها آشنا سازند و اُنس ایجاد کنند .
رفیعی عنوان داشت:  برگزاری یک کلاس آموزشی در کتابخانه، ارزش دادن به کتاب و مهم جلوه دادن امر کتابخوانی از سوی معلم می‌تواند در دانش آموزان ایجاد انگیزه کند.

وی اظهار داشت:  هیچ موفقیتی به جزء در سایه همت و تلاش همگانی میسر نخواهد شد.

اردکان دارای ۱۴ باب کتابخانه و ۲۰۰ هزار نسخه کتاب می باشد .