فرماندار اردکان در جلسه ستاد کرونا خبر داد:

فرماندار اردکان در جلسه ستاد پیش‌گیری و مقابله با کرونای شهرستان گفت: ۸۰ درصد از افراد بالای ۶۰ سال و ۵۰ درصد از شهروندان بالای ۵۰ تا ۶۰ سال واکسینه شده‌اند.

 

مصطفی پوردهقان‌اردکان با اشاره به اینکه موج جدید کرونا و ویروس دلتا، ابتلای رده‌های سنی حائز اهمیت است؛ گفت: مؤثرترین راهکار، هشدار به مردم برای رعایت شخصی پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات است.

 

وی با تقدیر از فعالیت کادر بهداشت و درمان افزود: استقبال جامعه هدف از واکسیناسیون عمومی به‌خصوص در مرکز تجمعی مناسب بوده و از این جنبه جزو شهرستان‌های نمونه استان هستیم.

 

رئیس ستاد کرونای شهرستان با تأکید بر لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، آموزش و اطلاع‌رسانی لازم ازسوی دستگاه‌های متولی را خواستار شد و گفت: اگرچه موفقیت‌های خوبی در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا کسب شده؛ اما این اقدامات کافی نیست و باید در حوزه‌هایی که سطح رعایت پروتکل‌ها پایین است ورود جدی و اساسی صورت گیرد.

 

وی با بیان اهمیت درنظرگرفتن شرایط سخت اقتصادی اصناف و سایر بنگاه‌های خدماتی افزود: سیاست ستاد کرونا تشدید نطارت بجای محدودیت‌هاست ودر این زمینه اگر واحدهای موردنظر رعایت موارد بهداشتی و فواصل اجتماعی را نکنند گشت مشترک بازرسی شهرستان با محوریت شبکه بهداشت شهرستان بدون مماشات برخورد سخت‌گیرانه خواهد داشت و ممانعت جدی از ورود افراد بدون وسایل محافظتی در دستورکار بازرسان بهداشتی و صنفی قرار می‌گیرد.

 

فرماندار اردکان با استناد به گزارش‌های مردمی و بازرسان عالی ستاد کرونا واصله به ستاد کرونا تصریح کرد: داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها، تالارهای عروسی و باشگاه‌های ورزشی در صدر بازرسی‌ها قرار گیرند.