جدیدی اردکانی اظهار داشت:
 
سرپرست فرمانداری اردکان با بیان اینکه شرایط برای اسکان مسافران نوروزی در اماکن اقامتی این شهرستان کاملاً فراهم است، گفت: تمام کمیته‌های ستاد آمادگی لازم برای موج دوم سفرهای نوروزی را دارند.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان 'علیرضا جدیدی اردکانی' افزود: در حال حاضر پنج هتل و مهمان‌پذیر، یک خانه مسافر، ۱۳ اقامتگاه بوم‌گردی و ۳۰ مدرسه برای طرح اسکان مسافران نوروزی فعال است.
 
وی با بیان اینکه در نوروز امسال شاهد افزایش تعداد مسافران در شهرستان هستیم، افزود:‌ در صورت نیاز به اماکن و اسکان مسافران بیشتر، حسینیه‌ها و مصلاها، سالن‌های ورزشی و... برای این منظور تجهیز شده است.
 
جدیدی اظهار داشت: تمامی ستادهای اجرایی خدمات سفر تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری آماده خدمت‌رسانی به گردشگران هستند.
 
رئیس کمیته خدمات سفر شهرستان خاطرنشان ساخت: تمامی ادارات و نهادهای عضو ستاد تا پایان تعطیلات نوروزی در آماده‌باش کامل قرار دارند.
 
رئیس اداره آموزش‌وپرورش اردکان نیز خبر از رشد بیش از ۱۹۰ درصد پذیرش مسافران نوروزی خبر داد و افزود: این مدیریت در نوروز امسال آماده پذیرایی از فرهنگیان و هم‌وطنان از سراسر کشور است.
 
ابوالفضل کارگر گفت: از ۳۰ مدرسه شهرستان با تمام امکانات در اختیار مسافران قرارگرفته است، نزدیک به ۵۰ درصد از پذیرش مسافران اختصاص به فرهنگیان داشت و بیش از یک‌سوم مهمانان، بیش از یک‌شب اقامت داشته‌اند.
 
اردکان، یک‌هزار اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی‌شده دارد که تاکنون ۲۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.