Responsive Image

مأموریت های کلی | وظایف کلی | معاونت | دفتر فرماندار | حراست فن اوری اطلاعات | روابط عمومی | بازرسی اداری و مالی | امور اجتماعی و انتخابات | دایره عمران
 

مأموریت کلی فرمانداری

اجرای سیاست عمومی دولت در داخل شهرستان از طریق هماهنگی فعالیت‌های مختلف مؤسسات دولتی و محلی در شهرستان، بخش‌ها و روستاها و همچنین برقراری و حفظ و نظم امنیت داخلی و انجام انتخابات عمومی (ریاست جمهوری ـ مجلس شورای اسلامی مجلس خبرگان، شوراها و...) و سایر انتخابات محلی در حوزه شهرستان.

 

 وظایف کلی فرمانداری

۱. اجرای سیاست دولت در حوزه شهرستان

۲. نظارت در کار وظایف مأموران کشوری در شهرستان

۳. حفظ امنیت و انتظامات در شهرستان

۴. انجام امر انتخابات عمومی (مجلس شورای اسلامی ـ خبرگان ـ شوراها ـ ریاست جمهوری)

۵. نظارت بر عمران شهرستان و روستاها وسعی در بالا بردن سطح زندگی عمومی و تأمین رفاه و آسایش عمومی و هماهنگی بین ادارات و سازمان‌ها در این رابطه و نظارت بر انجام طرح‌های عمرانی محلی

۶. کمک و مساعدت در بسط آموزش‌وپرورش عمومی به‌خصوص در روستاها از طریق سازمان‌های مربوطه

۷. کمک و اقدام لازم در جلوگیری از بروز بلیات طبیعی و غیرمترقبه از قبیل زلزله ـ حریق ـ سیل و غیره و مساعدت به آسیب دیدگان، هماهنگی و استفاده از امکانات سازمان‌ها

۸. نظارت در اجرای قانون شهرداری‌ها

۹. نظارت بر امر تأمین خواروبار و مایحتاج عمومی

 

 

 معاونت

معاون فرماندار علاوه بر این‌که در غیاب فرماندار مسئولیت‌های ایشان را داراست و بر عملکرد واحدهای فرمانداری نیز جهت حسن اجرای امور به‌صورت مستمر نظارت خواهد داشت درزمینه‌های زیر نیز اقدام و پیگیری می‌نماید.

 

الف) نظارت و بازرسی

۱- تشکیل جلسات با هماهنگی فرماندار

۲- نظارت بر عملکرد ادارات شهرستان

۳- اعمال نظارت ویژه بر عملکرد کمیته‌های اجرایی آرد و نان و حوادث غیرمترقبه

۴- تماس‌های حضوری و تلفنی با مسئولین شهرستان جهت اطلاع از نحوه کار آنان

۵- هماهنگی بین ادارات و بخشداری‌ها

۶- پیگیری عملکرد کلیه دستگاه‌های اجرایی و بررسی کیفیت و کمیت کار آن‌ها

۷- دبیر جلسه شورای اداری

۸- پیگیری امور مربوط به ارزشیابی سالانه مسئولین ادارات و کارکنان فرمانداری

 

ب) امور اجتماعی

۱- جلب اعتماد مردم به مسئولین از طریق ارتباط مستقیم و مستمر با آنان

۲- پیگیری تقاضاهای مردم از ادارات و دادن تذکرات لازم در جلسات به مسئولین جهت برخورد صحیح با مردم

۳- برگزاری ملاقات‌های عمومی در شهر و روستا با هماهنگی فرماندار

۴- تشکیل جلسات و پیگیری مصوبات آن‌ها

 

ج) امور اقتصادی

۱- ایجاد انگیزه و اطمینان برای سرمایه‌گذاری برای ایجاد کارخانه‌ها و واحدهای زیر بنایی

۲- بررسی طرح‌های پیشنهادی ادارات در شورای برنامه‌ریزی شهرتان و اقدام مقتضی

۳- تلاش در راستای ایجاد شرکت‌های تعاونی و پیگیری استقرار دستگاه‌های مختلف اعم از مولد انرژی و ... در شهرستان

 

د) مسائل فرهنگی و آموزشی

۱- اعمال سیاست‌های عمومی دولت درزمینهٔ مسائل فرهنگی

۲- تشکیل جلسات مربوطه در این راستا

۳- پیگیری ایجاد مراکز علمی و آموزش عالی در شهرستان به‌منظور ارتقاء سطح فرهنگی منطقه با هماهنگی فرماندار

۴- پیگیری مسائل مربوط به جوانان، اشتغال و آموزش برنامه‌های تفریحی و ...

۵- پیگیری و اقدامات لازم در خصوص سایر امور محوله از جانب استان و مافوق

 

 

 دفتر فرماندار

۱- تنظیم اوقات ملاقات و ارتباط تلفنی با توجه به اولویت‌ها و با هماهنگی مدیر واحد

۲- پاسخگویی و احترام نسبت به مراجعان و همکاران

۳- راهنمایی ارباب‌رجوع

۴- جلوگیری از اعمال تبعیض بین مراجعان

۵- رعایت اولویت‌ها در تنظیم جلسات

۶- پیگیری نامه‌ها تا حصول نتیجه

۷- ارجاع کارها قبل از وقت اداری به واحدها

۸- در جریان قرار دادن فرماندار از وقایع مهم

۹- دسته‌بندی و مرتب کردن نامه‌ها و تحویل به فرماندار و معاونت

۱۰- انجام سایر امور محوله از جانب مافوق

 

 

حراست

۱- پیگیری در مورد صدور کارت شناسایی و تردد جهت کارکنان

۲- برقراری کشیک حفاظتی جهت انجام امور

۳- انجام اقدامات به‌منظور آموزش حراستی

۴- هماهنگی با حراست استانداری

۵- همکاری و پیگیری درزمینهٔ تهیه برنامه ارزشیابی سالانه کارکنان

۶- جمع‌آوری اطلاعات در خصوص کارکنانی که خدمت و ارزیابی کار آنان برجسته و یا ضعیف تشخیص داده‌شده است

۷- بررسی و پیگیری و اعلام صلاحیت حفاظتی در مورد داوطلبین اشتغال، انتقال، مأموریت و متقاضیان سلاح

۸- اقدام لازم به‌منظور پیشگیری از امکان نقض مقررات حراستی و رسیدگی به موارد نقض شده

۹- تنظیم سیستم مناسب جهت حراست و نگهداری از کارکنان و تأسیسات و کنترل ورود و خروج کارکنان و نظارت بر عملکرد آنان در پاسخگویی به مراجعات روزانه مردم در جهت رعایت مقررات

۱۰- انجام امور محرمانه مربوط به دستگاه‌ها

۱۱- سرکشی از ادارات سطح شهرستان و ارائه مشکلات و نارسایی‌ها به مافوق

۱۲- شرکت در جلسات مختلف شهرستان و استان و ارائه گزارش به مافوق

۱۳- تشکیل جلسات مسئولین دوایر مختلف فرمانداری و بخشداری‌ها

 

 

 فن آوری اطلاعات

۱- ارائه طرح‌های به‌کارگیری و توسعه فناوری اطلاعات

۲- ایجاد، مدیریت (ازجمله ایمن‌سازی، تهیه نسخه پشتیبان و ...)

۳- ارائه خدمات ارتباطی شبکه‌های رایانه‌ای فرمانداری و بخشداری‌های تابعه شهرستان

۴- تأمین و تهیه سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موردنیاز از طریق بهره‌گیری از بخش خصوصی

۵- هدایت پشتیبانی‌های فنی سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مورداستفاده

۶- تهیه گزارش‌های عملکرد برنامه‌ای ماهانه

۷- انجام سایر امور محوله مرتبط با وظایف

 

 

 روابط عمومی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات

۱- جمع‌آوری و تمرکز اطلاعات و اخبار مربوط به فرمانداری

۲- بررسی و تحلیل مطالب منتشرشده در رسانه‌های گروهی در ارتباط با فرمانداری

۳- ترتیب برنامه‌های مصاحبه مطبوعاتی و رادیوتلویزیونی فرماندار و دیگر مسئولین

۴- همکاری در برگزاری گردهمایی‌های متشکله توسط فرمانداری و تهیه گزارش‌های سمعی بصری و انعکاس آن از طریق رسانه‌های گروهی و هماهنگی در این قبیل موارد با رسانه‌ها

۵- ارتباط مستقیم و مداوم با روابط عمومی استانداری و ادارات

۶- همکاری در برگزاری مراسم مذهبی و برپایی نماز جماعت و تعظیم شعائر اسلامی

۷- انجام امور انتشاراتی و چاپی فرمانداری

۸- ایجاد و اداره آرشیو اطلاعاتی، نوار، فیلم و روزنامه

۹- همکاری در امور مراسم استقبال و بدرقه مهمانان

۱۰- انجام امور سمعی و بصری فرمانداری

۱۱- تهیه مقدمات جلسات و دعوت از اعضا حسب دستور مقام مافوق

۱۲- ارائه تحلیل و گزارش نهایی برای مراسم و بیان مشکلات احتمالی و نقاط ضعف و قوت

۱۳- تهیه گزارش از مشکلات شهرستان با همکاری دستگاه‌های اجرایی و ارائه به مافوق

۱۴- حضور در میان جامعه شهری و روستایی و آگاهی از مشکلات فصلی و دائمی مناطق مختلف شهرستان و ارائه گزارش به مافوق

۱۵- حضور در جلسات و مسابقات فرهنگی و ورزشی به‌منظور آگاهی از برنامه‌ها

۱۶- ارسال اخبار و گزارشات شهرستان به استان حسب دستور مقام مافوق

۱۷- همکاری درزمینه تشکیل جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان

۱۸- تهیه بولتن و جمع‌بندی سالانه گزارشات مربوط به برنامه‌ها در ابعاد مختلف

 

ارزیابی عملکرد

۱- همکاری در تدوین شاخص‌های اختصاصی و معیارهای ارزیابی عملکرد دستگاه اجرایی و مؤسسات و سازمان‌های وابسته به آن

۲- اجرای دستورالعمل‌های ارزیابی عملکرد و تکمیل فرم‌های مربوط و تهیه مستندات لازم

۳- احصای فرم‌های تکمیل‌شده و مستندات آن و ارائه به شورای تحول اداری یا کمیسیون تحول اداری دستگاه

۴- همکاری و هماهنگی با شورای تحول اداری دستگاه به‌منظور تعیین و تأیید امتیازات

۵- بررسی برگه‌های تکمیل‌شده و تأیید آن‌ها بر اساس عملکرد واقعی توسط شورای (یا کمیسیون) تحول اداری

۶- پیگیری و اجرای ارزیابی عملکرد دستگاه اجرایی، مؤسسات و شرکت‌های دولتی وابسته تهیه گزارش تحلیلی از نتایج ارزیابی و ارائه آن به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در مقاطع زمانی تعیین‌شده

۷- نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های ارزیابی عملکرد در دستگاه اجرایی، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و تحلیل ارزیابی‌های انجام‌شده و ارائه پیشنهادهای لازم

۸- انجام مطالعات و تحقیقات لازم در رابطه با برنامه‌های عملکرد و شاخص‌های مورد عمل در دستگاه اجرایی و ارائه پیشنهادهای لازم

۹- انجام سایر اموری که در چارچوب برنامه‌های ارزیابی عملکرد دستگاه از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارجاع می‌گردد

۱۰- دریافت برگه‌های تکمیل‌شده توسط مدیران مسئول و مجریان دستگاه ذی‌ربط و تلفیق آن‌ها و ارسال جهت تصویب به مراجع ذی‌ربط

 

پاسخگویی به شکایات

۱- دریافت شکایات حضوری و مکتوب مردم (مراجعین) از واحدها و کارکنان دستگاه

۲- بررسی و تحقیق پیرامون صحت یا سقم موضوع شکایات و پیگیری تا اخذ نتیجه نهایی به‌منظور پاسخگویی به شاکی

۳- بررسی و پاسخگویی در خصوص مراجعات به نهادهای نظارتی و بازرسی از قبیل نهاد ریاست جمهوری و سازمان بازرسی کل کشور

۴- پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایات واصله به‌منظور رسیدگی و اعلام پاسخ به شاکیان

۵- جمع‌بندی شکایات در مقاطع سه‌ماهه و تجزیه‌وتحلیل علل بروز شکایات و ارائه گزارش برای بالاترین مقام اجرایی دستگاه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به‌گونه‌ای که موجب کاهش شکایات مردمی گردد

۶- پیگیری از نتایج گزارش‌های تهیه‌شده

۷- پیگیری برای ارسال پاسخ به شاکیان

 

 بازرسی

۱- تهیه و تنظیم برنامه‌های بازرسی مستمر، دوره‌ای و یا موردی از واحدهای ملی و استانی برای سنجش میزان «مطابقت عمل و عملکرد» اقدام کنندگان با اهداف، برنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و ضوابط و شاخص‌های مورد ارزیابی دستگاه

۲- بازرسی از عملکرد مدیران و کارکنان و سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و نحوه برخورد مدیران و کارکنان با ارباب‌رجوع

۳- تهیه گزارشات نوبه‌ای در فواصل ماهانه، سه‌ماهه، شش‌ماهه، نه‌ماهه و سالانه برای اطلاع وزیر و بالاترین مقام اجرایی دستگاه از عملکرد واحدهای مختلف

۴- برقراری ارتباط با سازمان بازرسی کل کشور و ایفای وظیفه مندرج در ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، کمیسیون اصول ۸۸ و ۹۰ مجلس شورای اسلامی و واحدهای نظرسنجی دستگاه‌ها و رسانه‌های جمعی و مطبوعات

۵- تجزیه‌وتحلیل عملکرد واحدها، مدیریت‌ها و کارکنان بر اساس بازرسی‌های انجام‌شده

۶- کشف مفاسد اداری از طریق بازرسی‌های آشکار و پنهان و ارائه گزارشات لازم به مدیران ذی‌ربط و بالاترین مقام اجرایی دستگاه

۷- آموزش و توانمندسازی مستمر بازرسان با همکاری واحد آموزش دستگاه

۸- اعلام نظر در مورد میزان رضایت مردم از عملکرد کارکنان و مدیران به واحد امور اداری برای اعمال در وضعیت و مزایای استخدامی آن‌ها در چارچوب قوانین و مقررات ذی‌ربط

 

 

 اداری و مالی

۱- نگاهداری و تنظیم اعتبارات و اظهارنظر در خصوص طرح‌های مالی و انجام امور بانکی

۲- تنظیم صورت تعهدات و دیون و تهیه دفاتر مربوط به حساب‌های بانکی و کنترل صورتحساب و مراقبت از اسناد هزینه‌ها

۳- همکاری و ارائه گزارش در خصوص تهیه بودجه

۴- تهیه لیست حقوق و مزایای کارکنان... پرداخت هزینه‌های مستمر و دادن تنخواه به کارپرداز

۵- اقدام در جهت رفع مشکلات فرمانداری و بخشداری‌ها و اقدام در خصوص مطالبات و پرداخت دیون

۶- مراقبت در انجام امور پرسنلی و اداری و پیگیری درزمینه صدور احکام استخدامی کارکنان و پرونده‌های استخدامی و داوطلبان استخدام

۷- اقدام در مورد دفتر هیئت تخلفات اداری و ابلاغ و اقدام در اجرای احکام و رسیدگی در مورد دعاوی استخدامی

۸- رسیدگی و اقدام در مورد بازنشستگان

۹- انجام امور مربوط به انتقالات

۱۰- پیگیری احکام مربوط به برقراری مزایای مستمر و غیرمستمر

۱۱- پیگیری ترفیعات و تغییر گروه سالانه کارکنان به کمک واحدهای فرمانداری

۱۲- بررسی در مورد حائزین شرایط برای انتصاب به پست‌های بلاتصدی و ارائه پیشنهادهای لازم

۱۳- رسیدگی به حساب‌های تنظیمی واحدها و بخشداری‌ها

۱۴- ابلاغ قوانین، اساسنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها مصوب به واحدها

۱۵- رسیدگی به کلیه امور ساختمانی و تعمیراتی و تحویل گرفتن کارهای انجام‌شده طبق قرارداد

۱۶- تهیه و تنظیم نمونه‌های مکاتباتی

۱۷- نظارت بر نحوه انجام‌وظیفه نیروها

۱۸- تنظیم احتیاجات پرسنلی سالانه و.احدها و نیازمندی‌های فرمانداری و بخشداری‌ها

۱۹- تهیه اطلاعات و آمارهای پرسنلی

۲۰- انجام بررسی‌های لازم درزمینه چگونگی تأمین رفاه کارکنان

۲۱- تنظیم امور مربوط به بیمه بهداشتی و درمانی کارکنان

۲۲- مراقبت در حفظ ابزار و لوازمی که در انبار نگهداری می‌شود

۲۳- پیشنهاد پست‌های جدید به‌تناسب کارهای جدید

۲۴- تهیه و تنظیم گزارشات آمار و اطلاعات مورد درخواست استانداری درزمینهٔ امور اداری و اموال فرمانداری

۲۵- تهیه لیست کشیک کارکنان

۲۶- معرفی کارکنان برای شرکت در کلاس‌های توجیهی و آموزش کوتاه‌مدت

۲۷- تشکیل جلسات شورای کارکنان و پیگیری مصوبات

۲۸- امور مربوط به نقلیه فرمانداری و پیگیری تأسیسات اداری و پیش‌بینی نیازمندی‌های سالانه

۲۹- نظارت بر حضوروغیاب کارکنان

۳۰- اقدام لازم در جهت تعمیر وسایل و لوازم اداری

 

 

 امور اجتماعی و انتخابات

۱- بررسی و شناسایی خصوصیات فرهنگی، اجتماعی شهرستان

۲- تعیین اولویت‌ها و نیازمندی‌های اجتماعی و فرهنگی منطقه

۳- تحقیق پیرامون مسائل و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی شهرستان و ارائه راه‌حل‌های مناسب برای رفع آن‌ها

۴- بررسی و ریشه‌یابی عوامل ناهنجاری‌ها و آفات اجتماعی

۵- ایجاد هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای طرح‌های مبارزه با منکرات و مفاسد اجتماعی

۶- بررسی و ایجاد هماهنگی در تحقیقات و تبلیغات مربوط به مبارزه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر

۷- بررسی شکایات و اعتراضات نسبت به مصوبات شوراها و نیز تخلفات و انحرافات شوراها

۸- امور مربوط به آموزش اعضای شوراهای اسلامی

۹- برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم به‌منظور انجام امر انتخابات

۱۰- برآورد اعتبارات، نیروی انسانی و مسائل و لوازم موردنیاز انتخابات

۱۱- تهیه شناسنامه انتخاباتی

۱۲- شناسایی و پیشنهاد افراد واجد شرایط جهت اعمال بازرسی و کنترل انتخابات به فرماندار

۱۳- استخراج نتایج آمارهای مربوط به هر انتخابات و تجزیه‌وتحلیل آن‌ها و تهیه گزارشات لازم

۱۴- تکمیل پرونده‌های انتخاباتی و ارسال آن‌ها به استان

۱۵- مطالعه و بررسی و انجام امور مربوط به تقسیمات کشوری در شهرستان

۱۶- مطالعه لازم در خصوص امور مربوط به نام‌گذاری محلات شهر و تقسیمات کشوری

۱۷- تنظیم شناسنامه روستا حاوی اطلاعات مذکور و اولویت‌بندی روستا در راستای خدمات‌رسانی بهینه به مردم در ابعاد فرهنگی، آموزشی، خدماتی و بهداشتی

۱۸- تهیه گزارش از کارهای انجام‌شده در روستاها و پیگیری مشکلات ارباب‌رجوع در شهرستان تا حصول نتیجه

۱۹- پیگیری و مکاتبه در خصوص امور مربوط به شوراهای اسلامی شهر و روستا

۲۰- دبیر جلسات شورای اجتماعی، شورای بهداشت، شورای پشتیبانی سوادآموزی، کمیته امور بانوان و جوانان پیگیری مصوبات شورای اداری و سایر جلسات

 

 دایره عمران

۱- تشخیص نیازمندی‌های عمرانی شهرستان در چهارچوب مسئولیت‌های وزارت کشور و تعیین اولویت‌ها به‌منظور فراهم نمودن موجبات اجرای آن‌ها

۲- بررسی و مطالعه و همکاری در خصوص طرح‌های هادی و جامع شهرستان

۳- هماهنگی و همکاری لازم در خصوص امور شهرداری و نظارت بر کارهای شهرداری

۴- مطالعه و ارائه پیشنهاد در خصوص برنامه‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان جهت تأمین اعتبار

۵- تماس با سازمان مدیریت و سایر دستگاه‌ها برای تصویب و اجرای طرح‌ها

۶- همکاری با مسئولین ادارات در مراحل مختلف پیاده نمودن طرح‌ها

۷- کنترل و بررسی اعتبارات عمرانی شهرداری و ...

۸- گزارش پیشرفت عملیات عمرانی حوزه شهرستان و بررسی علل تأخیر در اجرای پروژه‌ها

۹- بازدید به هنگام و نظارت دقیق بر پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و در صورت لزوم پیگیری در جهت دریافت اعتبارات

۱۰- نظارت و مراقبت در امور مربوط به توزیع معادن شن و ماسه

۱۱- نظارت و پیگیری لازم درزمینهٔ تأمین مصالح موردنیاز پروژه‌های عمرانی و همکاری با کارشناس دفتر فنی استانداری در رابطه با امور عمرانی شهر

۱۲- ارائه به‌موقع فرم مربوط به نواقص پروژه‌هایی که نقص دارند و کنترل میزان مصالح مصرف‌شده

۱۳- تشکیل جلسات شورای برنامه‌ریزی شهرستان و پیگیری مصوبات

۱۴- پیگیری امور مربوط به منازل سازمانی

۱۵- پیگیری امور مربوط به حفاری در سطح شهر

۱۶- بازدید از مناطق خسارت‌دیده به‌اتفاق اعضاء کمیته و در صورت لزوم پیگیری امور مربوط به خسارت

۱۷- تشکیل جلسه کمیته برف‌روبی و پیگیری مصوبات

۱۸- بررسی طرح‌های عمرانی روستاها و شهرداری‌ها برای استفاده از اعتبارات وزارت کشور همچنین طرح‌هایی که از محل اعتبارات عمرانی انجام می‌گیرد

۱۹- مطالعه و بررسی وضع روستاها و شهرهای شهرستان ازنظر تأسیسات و تسهیلات رفاهی به‌منظور شناخت و تعیین نیازهای مالی و خدماتی روستاها و شهرداری‌ها

۲۰- همکاری درزمینه برنامه‌ریزی عمرانی فرمانداری در رابطه با تهیه و تنظیم معیارها و ضوابط لازم برای تعیین اولویت‌های طرح‌های عمرانی در روستاها و شهرها

۲۱- بررسی در مورد منابع درآمد شهرداری به‌منظور ارائه خط‌مشی و اتخاذ روش‌های مناسب در جهت ارتقاء سطح درآمد شهرداری و خودکفایی آن‌ها

۲۲- بازرسی از خدمات عمومی در سطح شهر و روستا و تهیه گزارش‌های ماهانه جهت مراجع ذی‌ربط

۲۳- تعیین اولویت‌ها ازنظر مبارزه با خطرات ناشی از سیل برای تخصیص اعتبارات

۲۴- بررسی نیازهای مالی شهرداری‌ها و انجام امور مربوط به حسابرسی آن‌ها

۲۵- نظارت بر کار شهرداری و مراقبت در امور راهنمایی رانندگی و اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی و شرکت حمل‌ونقل

۲۶- انجام امور مربوط به بخش کشاورزی، صنایع، ترافیک، اصناف، کمیسیون نظارت، تعزیرات حکومتی و تنظیم بازار

۲۷- پیگیری امور مربوط به سوخت‌رسانی در سطح شهرستان و سرکشی و نظارت بر توزیع مواد سوختی توسط فروشندگان

۲۸- ارائه آمارها و جمع‌بندی نیازمندی‌های شهرستان اعم از شهر و روستا و پیگیری نارسایی‌ها از طریق ادارات شهرستان و استان

۲۹- انجام امور مربوط به تسویه‌حساب‌ها با فروشندگان و عاملین

۳۰- جمع‌بندی توزیع مایحتاج و ارزاق عمومی وارده به شهرستان و پیگیری نارسایی‌ها و مشکلات موجود در این زمینه

۳۱- انجام امور طرح تکریم ارباب‌رجوع

۳۲- پیگیری امور مربوط به اشتغال و تشکیل کمیته اشتغال و نظارت بر طرح‌های تولیدی و خدماتی شهرستان و پیگیری و جمع‌بندی اعتبارات اشتغال‌زا از محل منابع مختلف اعتباری

۳۳- پیگیری امور مربوط به حوادث قهری و غیرمترقبه در سطح شهرستان

۳۴- جمع‌آوری آمار و امکانات رفاهی و خدماتی، فرهنگی و بهداشتی شهرستان اعم از شهر و روستا

۳۵- آمار روستاهای فاقد آب و برق و جاده و مدرسه و مسجد

۳۶- تهیه گزارش از حوادث به‌منظور برآورد خسارت

۳۷- تهیه گزارش لازم در خصوص حمل‌ونقل شهری و روستایی

۳۸- رسیدگی به امور اصناف و اتحادیه‌های ذی‌ربط

۳۹- جمع‌آوری اطلاعات در خصوص وضعیت توزیع ارزاق عمومی در شهرستان (شهر و روستا) و انعکاس به مسئولین ذی‌ربط