تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان در آستانه 'روز جوان'

سرپرست فرمانداری اردکان گفت: باید بانک جامع اطلاعات در حوزه جوانان داشته باشیم تا بتوانیم در زمینه‌های مختلفی مانند تحصیل، اشتغال، ازدواج، مسکن و شادی آن‌ها بهتر تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنیم.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، علیرضا جدیدی اردکانی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اردکان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به‌ویژه میلاد باسعادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان افزود: به جوانان اعتماد داشته باشیم و کارهای مهم را به جوانان واگذار کنیم؛ زیرا جوانان دارای انگیزه بیشتر، روحیه پیگیری، خوش‌فکر و آماده ورود به مسائل مختلف هستند.

 

وی افزود: در جلسات ستاد امور جوانان باید از ظرفیت و ایده‌های جوانان شهر استفاده کرد و افراد خوش‌فکر و فعال همچنین و گروه‌های مردم‌نهاد باید در این جلسات حضورداشته باشند؛ تصمیم‌گیری جمعی محدود برای مجموعه جوان شهرستان معنایی ندارد.

 

وی اظهار داشت: متأسفانه در کشور برای تصمیماتی که گرفته می‌شود وحدت رویه‌ای وجود ندارد و در عمل، این تصمیمات اجرایی نمی‌شود که لازم است در این زمینه بازنگری صورت گیرد.

 

جدیدی اردکانی در ادامه با اشاره به شعار سال و تأکید مقام معظم رهبری بر رونق تولید، گفت: با تحریم‌هایی که بر کشور ما اعمال می‌شود دیگر نمی‌توان روی صادرات نفت و برخی از کالاها حساب کرد و کشور ما باید به سمت مباحث دیگری مانند رونق صنعت گردشگری برود.

 

وی افزود: در ایام عید نوروز امسال شاهد حضور چشمگیر مسافران نوروزی و گردشگران در شهرستان اردکان بودیم که لازم است برنامه‌ریزی مناسبی در جهت کسب درآمد بیشتر از این ظرفیت داشته باشیم.

 

سرپرست فرمانداری اردکان همچنین با اشاره به اهمیت فضای مجازی بر لزوم استفاده صحیح و درست از این ظرفیت تأکید کرد و ضمن تشکر از فعالان فضای مجازی به دلیل رعایت اخلاق رسانه‌ای افزود: از آن‌ها خواسته‌ام مطالبی را که نمی‌دانند به دلیل تبعات و آثار آن در بین مردم و مسئولان منتشر نکنند و خوشبختانه فعالان فضای مجازی نیز در این زمینه همکاری خوبی داشته‌اند.

 

وی اظهار داشت: باید روش صحیح استفاده از این فضای مجازی را فرابگیریم و در جهت کاهش تبعات و آثار منفی آن تلاش کنیم؛ خطاها و اشتباهات مسئولین را گوشزد کنیم ولی از انتشار حرف‌های اثبات نشده و تهمت‌ها در فضای مجازی خودداری کنیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان نیز در این نشست گفت: خانواده، یک نهاد مقدس و اجتماعی است و باید تلاش کنیم که پایداری این نهاد را حفظ کنیم، کنترل خشم، در پایداری خانواده‌ها و افراد نقش مهم و اثرگذاری دارد.

 

رقیه کرمانیان اظهار داشت: در سال جاری، به‌منظور برنامه‌ریزی بهتر و علمی‌تر امور جوانان شورای تخصصی جوانان تشکیل خواهد شد تا بتوانیم از مشاوره جوانانی که شاخصه‌های خاصی دارند استفاده کنیم.

 

در این نشست، هر یک از اعضا به بیان نظرات و برنامه‌های پیشنهادی برای اجرا در هفته جوان پرداختند.