با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: دومین مرحله از طرح پویش اجتماعی ازدواج سالم و پایدار در دانشگاه اردکان آغاز به کار کرد و این شهرستان به‌عنوان پایلوت طرح در استان یزد مطرح شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان فخرالسادات خامسی هامانه در نشستی با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگ ازدواج سالم در جامعه، افزود: تاکنون بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی، آموزشی و تبیینی در طرح پویش ازدواج پایدار یزد برگزار شده است.

 

وی تصریح کرد: این طرح یک پویش به‌منظور هم‌افزایی بین دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد با کمک گرفتن از مردم محلات و رسانه‌ها در مسئله ازدواج با مجموعه‌ای از برنامه‌های آموزشی، حمایتی و مشاوره‌ای برای اقشار مختلف مردم در سطح استان اجرا شد.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با بیان این‌که برنامه‌های طرح پویش اجتماعی ازدواج پایدار در سه حوزه کوتاه، میان‌مدت و بلندمدت اجرا شده، افزود: این برنامه‌های کوتاه‌مدت در بحث‌های آموزشی، حمایتی و مشاوره‌ای به‌خوبی با همکاری دستگاه‌ها و مردم به اجرا درآمد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان نیز در ادامه با بیان اینکه طرح پویش ازدواج سالم و پایدار در استان یزد اجرا و ازآنجاکه برنامه‌ها و نتایج خوبی از آن گرفته شد، زمینه‌ای برای اجرای آن در دیگر شهرستان‌های استان فراهم‌شده است؛ تصریح کرد: ازجمله نتایج این طرح را می‌توان گسترش ازدواج سالم و پایدار و کم شدن تنش‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانست.

 

رقیه کرمانیان با بیان اینکه آگاهی‌بخشی و آموزش در زوج‌های جوان باعث زندگی پایدار و سالم می‌شود افزود: آسیب‌های اجتماعی در جامعه افزایش‌یافته و لازم است برنامه‌ریزی مناسبی از سوی دستگاه‌های مسئول صورت گیرد.

 

وی گفت: از مهم‌ترین آسیب‌ها طلاق است که بنیان خانواده‌ها را هدف گرفته و نقش نهادهایی مانند بهزیستی و مراکز مشاوره در این خصوص بسیار حیاتی و تأثیرگذار است.

 

در این پویش سه‌روزه کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌هایی از مهارت‌های زندگی به نمایش درآمده و غرفه‌هایی نظیر خانواده سالم، نمایشگاه کتاب، خانواده آماده در مخاطرات و مشاوره‌های رایگان، ورزش و... در دانشگاه اردکان دایر شده است.