پیام فرماندار شهرستان اردکان به‌مناسبت ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری

 

به نام خدا
چهاردهم اسفند یادآور صدور فرمان تاریخی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه درخصوص تشکیل کمیته امداد امام خمینی است. 
نوع دوستی و کمک به هم‌نوع از دیدگاه آیین الهی و جهانی اسلام امری ذاتی و فطری است و فرمان تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در همان روزهای ابتدایی انقلاب نشان دهنده آن بود که امام راحل نسبت به قشر مستضعف و آسیب دیده جامعه نگاه ویژه‌ای دارد و یکی از اهداف انقلاب ایران را رفع فقر و حمایت از مستضعفین می‌داند.
و از آن روز تا به امروز این نهاد انقلابی با هویت دینی، مردمی و جهادی همواره سعی نموده است فارغ از تعلق به گرایش‌های سیاسی و جناحی به فکر خدمت شایسته به ولی نعمتان انقلاب باشد.
در دو سال مسئولیتم به عنوان فرماندار شهرستان اردکان یکی از برنامه‌های خود را رفع فقر و توجه به قشر مستضعف قرار داده‌ام و از ظرفیت‌های خیران عزیز، صنایع و معادن و کارخانجات بزرگ این شهرستان برای ایجاد بستری مناسب برای خدمت بهتر به مستضعفین و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استفاده نموده‌ام.

در سایه توجه به استفاده از ظرفیت‌های صنایع و معادن و کارخانجات این شهرستان شاهد آن هستیم که با کمک شورای صدقات و زکات و قرارگاه اقتصاد مقاومتی چادرملو با پرداخت وام‌های خوداشتغالی، توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) سرعت بخشیده شد که ان‌شاالله با ادامه این روند،افراد نیازمند به کمک مالی را به یک توانمند صاحب شغل و کارآفرین مبدل سازیم.

در خاتمه ضمن گرامی‌داشت ۱۴ اسفند ماه، روز احسان و نیکوکاری، از مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهرستان اردکان که همواره در طول حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی حماسه آفرین بوده‌اند، انتظار می‌رود، بار دیگر نیز با حضور گسترده و پرشور خود در پایگاه‌های جمع آوری کمک‌های مردمی به یاری نیازمندان و محرومان شتافته و غنچه‌های انسانیت و نوعدوستی را در کویر دل‌های نیازمندان، شکوفا ساخته و گل‌های ایثار و از خودگذشتگی را در وجود خویش نمایان سازند.
حسین سبزواری
۱۴ اسفند۱۴۰۲