دوجوابیه در مورد دو مطلب درج شده در نشریه آینه

جوابيه فرمانداري شهرستان اردكان در خصوص مطلب درج شده در شماره 302نشريه آيينه اردكان(سیاسی کاری ازصدر تاذیل )

     با سلام و عرض ادب به محضر تمامي صاحبان رسانه ، نشريات و خدمتگزاران عرصه خبر و اطلاع رساني در شهرستان اردكان. 
    

      "سياسي كاري از صدر تا ذيل مديريت شهري " عنوان مطلبي است كه بدون امضا و نام در صفحه 5 نشريه آيينه مورخ 15مرداد ماه 1390مندرج گرديده است كه ضمن تشكر از قلمهاي منتقدانه اي كه اگر نباشند حركت به سمت رشد و تعالي سرعت نخواهد گرفت لازم است در خصوص برخي موارد نوشتاري اين مطلب كه قدري خالي از لطف نگاشته شده است مواردي را متذكر شويم .
    

     با عنايت به اين موضوع كه انتقاد سازنده و بدون حب و بغض ، رسالت نشريات ماست و بايد به اين مهم افتخار نمود كه برخي روزنامه ها و نشريات محلي البته در اين برهه خاص اينگونه از لاك تعريف و تمجيد صرف خارج شده و با نگاه منتقدانه مسائل شهر را تحليل مي كنند .اما گاهي از موارد بد بيني صرف و زير سئوال بردن كل سيستم به بهانه ذكر پاره اي از مشكلات موجود به نوعي تشويش اذهان را دامن زده و نگاه انتقادي را به سمت بي اعتمادي ، بي انگيزگي و
بي لطفي منحرف مي كند.

     نويسنده اين مقاله با اشاره به تغيير و تحولاتي كه در چند ساله اخير در سيستم مديريتي شهرستان رخ داده است طي چندين پارگراف طولاني وضعيت اسف ناك و پر مخاطره اي را به ذهن مخاطب القا نموده است و بعد از زير سئوال بردن صلاحيت كل مجموعه مديريت شهرستان از فرماندار گرفته تا بخشداران و كارشناسان و مديران ادارات و ارگانها بااستفاده از قانون صفر و صد در يك خط و نيم كوتاه قلم به عرصه انصاف بازگردانده و به كارهاي بزرگي كه در سنوات اخير اتفاق افتاده است اشاره نموده است.

     به نوعي اين خوديك تناقض نوشتاري در تحليل اين مقاله است كه اگر جريان مديريتي شهرستان اينگونه در هم ريخته و خالي از تدبير بوده است كارهاي بزرگ مورد اشاره با چه پشتوانه و حمايت دولتي انجام شده است .

     فرمانداري اردكان در اين جوابيه كوتاه قصد تحليل مسائلي را كه در اين مقاله هركدام دستخوش تيزي قلم قرار گرفته و لازم بوده براي تحليل هريك از اين مسائل بصورت جداگانه مقاله اي انتقادي تنظيم شود تا مسئولين مربوطه به آن پاسخ گويند را ندارد ؛ چرا كه واضح و مبرهن است مطالبي كه از اينگونه شيوه نگارشي بهره گرفته ، به تحليل آنچناني نياز نداشته و خود با تاثير معكوس ذهن مخاطب واقع بين را به سمت قضاوت حقيقي رهنمون مي سازد .

     هدف از اين جوابيه تنها يادآوري كوچكي است در باب ولايتمداري و رعايت سفارشات مقام معظم رهبري در زمينه تحليل مسائل ،كه معظم له در بيانات اخيرشان در جمع كارگزاران همه را به تحليل واقع بينانه توصيه فرمودند و به نوعي شيوه انتقاد از مسائل را به منتقدين آموختند .

     البته در ولايتمداري اصحاب رسانه خصوصادوستانمان در نشريه پرتلاش آيينه هيچ شك و شبهه اي نيست ؛ اما زيبا بود در اين روزهاي اخير كه دغدغه مقام معظم رهبري به موضوع انتقاد سازنده و واقع بينانه بصورت شفاف بيان گرديده است ؛ دوستانمان قدري بهتر و صحيح تر در اين عرصه قلم مي زدند .

     قابل توجه مردم بافرهنگ و شايسته خدمت اردكان در حال حاضر كليه پستهاي كليدي مديريتي شهرستان غير از معاونت فرماندار كه اين هم بدليل بي تمايلي متصدي پست نبوده بلكه بدنبال پاره اي از مسائل اداري و كارگزيني به ترك اين مسئوليت توسط معاون سابق فرماندار منجر شده است ؛ بقيه پستها نظير بخشداري خرانق و عقدا و مركزي با حضور مديران لايق و كار آمد به رتق و فتق امور مديريتي مشغول مي باشند .

     در خصوص كارشناسان فرمانداري اردكان نيز كه از لطف قلم نويسنده مقاله در امان نبوده اند باحضور نيروهاي جوان متخصص و متعهد در حال حاضر بافعاليت چشمگير در عرصه هاي مختلف و تواني كه در اين راستا صرف مي شود اين دوره مديريتي را بعنوان يكي از دوره هاي برجسته فعاليت ، شاخص نموده است .

     نكته ديگر اينكه مجموعه مديريتي شهرستان خصوصا شخص فرماندار همواره با احترام و اذعان به توانمندي برخي مديران غير بومي ، وجهه همت خود را به انتخاب مديران بومي متخصص در صورت وجود در بدنه مديريتي قرار داده است كه متاسفانه گاهي همين شيوه غلط انتقادي ، مركب تصميم گيري را به مسير اشتباه رانده و مراد مطلب حاصل نگرديده است .

     لازم است از حسن نظر اعمال شده و ارائه مشاوره در خصوص انتخاب معاون جديد فرماندار تقدير شود واين نكته اضافه شود كه از سوي فرمانداري اردكان بلافاصله پس از پايان دوره مسئوليت آقاي محمد شاكر كه خدمتشان جاي بسي تقدير دارد فرد شايسته ديگري جهت اين مسئوليت به استان معرفي شده است و ازتاريخ 31/3/90تا كنون بصورت جدي براي اخذ حكم مربوطه جديد پيگيري لازم صورت گرفته و نتيجه آن در اسرع وقت اعلام خواهد شد .

     عليهذا خالي بودن پست معاون فرماندار تاكنون خللي را در روند برنامه هاي مديريتي شهرستان ايجاد ننموده است و كل مجموعه تا تعيين فرد ذيصلاح بعنوان معاون جديد تمام تلاششان را مصروف داشته تا عدم حضور معاون فرماندار باعث ايجاد خلا در برنامه ريزيها و تصميم گيريها نشود .

     و نكته آخر اينكه خوشبختانه در اين دوره مديريتي از طريق تعامل موثر با اصحاب رسانه و نشريات همواره اخبار فعاليتهاي مجموعه مديريتي شهرستان زير مجموعه فرمانداري از طرق مختلف به سمع و نظر مردم رسيده است و عليرغم مشكلات عديده اي كه در سالهاي اخير در زمينه محدوده مرزي ،مشكلات صنايع ومشكلات زيرساختي پيش روي مديريت همه جانبه شهرستان بوده و زخمهاي گذشته را تازه كرده است رشد و توسعه قابل ملاحظه و خوبي در تمام عرصه ها نظير پيشرفت صنايع بزرگ ،كار افريني ،مسكن مهر ، امور روستايي ، مسائل فرهنگي و قراني و امور زيربنايي ( راه ،آب و فاضلاب ، برق ،گاز و مخابرات ) را با بهره گيري از طبع بلند مردم و همت همه مسئولين شاهد بوده ايم كه البته تلاشها در مسير رفع مشكلات همچنان ادامه دارد و انشا الله در هفته دولت بخشي از عملكردهاي صورت گرفته به طرق مختلف بازگو خواهد گرديد .

     در پايان ضمن پذيرش انتقادات سازنده باآغوش باز بر زبان حقگوي مردان و زنان اردكاني گلبوسه تقدير مي گذاريم و اميدواريم با همكاري و تعامل بيشتر رشد و توسعه و آباداني اردكان عزيز را روز افزون شاهد باشيم .

                                         و من الله التوفيق و صل الله علي محمد و آله اطاهرين
                                                فرمانداري شهرستان اردكان – مرداد 1390

 

******************************************************************************************************************************************************************************************

جوابيه فرمانداري اردكان در پاسخ به مطلب حادثه اخير گندله سازي فراتر از يك اتفاق سده ( بخش شنيده ها )
     با سلام و عرض ادب خدمت مردم شهيد پرور شهرستان اردكان خصوصاً قشر زحمتكش كارگران و صنعتگران كه با ايثار و فداكاري در عرضه جهاد اقتصادي با چرخاندن چرخهاي صنعت به پيشبرد اهداف متعالي نظام مقدس جمهوري اسلامي كمك
مي كنند ؛ جاي تأسف دارد كه گاهي موارد درج شده در نشريات و مطبوعات محلي شهرستان اردكان بجاي ذكر واقعيت ها با هدف آرام نمودن جو در برخي موارد به كذب و دروغ در قالب شنيده ها متوسل مي شوند و سعي مي كنند با انعكاس مواردي كه از روي نا آگاهي ذهن  مخاطب را به ورطه قضاوت نادرست بياندازند و در اين رهگذر اهداف سياسي مد نظر خود را دنبال نمايند . پر واضح است كه كلمه محرمانه به مسائلي اطلاق مي شود كه به هر دليل ذكر و توضيح آن به مصلحت جو عمومي جامعه
نمي باشد چه برسد به اينكه بدون كوچكترين اطلاع و آگاهي از قضيه بدون اينكه هيچ يك از اصحاب رسانه در اين خصوص مطلبي را از مسئولين سوال كرده باشند تنها در قالب شنيده ها مواردي را نسبت داده و خود را از بند هر گونه قيدي در اين راستا رها نمايند ؛ كه در اين مسير هيچ گونه قلم فرسايي صادقانه و اطلاع رساني صحيح مشاهده نمي شود ، مسئله اخير گندله سازي با توجه به صلاحديد شوراي تأمين از جمله مسائل محرمانه اي بود كه خوشبختانه پس از رايزني شايسته به حل و فصل منجر گرديد ضمن اينكه نگاه ،حمايت ويژه به نيروهاي بومي وبكارگيري انان از اولويتهاي ضروري اين مجموعه ميباشد .
     اميد داريم با تجديد نظر در شيوه انتقادي اين نشريه من بعد از هر گونه بزرگ نمايي و عدم رعايت امانت پرهيز شود . در خصوص مطلب شنيده مي شود كه در صفحه 3 نشريه آينه مورخ 15 مرداد 90 در زمينه برخورد همراه با مواخذه فرماندار با كارگران درج گرديده تصوير نامه نماينده كارگران شركت پاميدكو در خصوص تقدير از حمايت هاي مسئولين در پيگيري و حل و رفع موضوع ارسال مي گردد شايسته است عيناً بهمراه متن جوابيه جهت تنوير افكار عمومي درج گردد .
     گفتني است پيگيري ها در اين خصوص بصورت مجدانه با رعايت شأن كارگران محترم كارخانه و در نظر گرفتن مصالح صنعت شهرستان و رعايت اصل محرمانگي ادامه دارد و اين وظيفه مسئولين شهرستان است كه بدون هيچ مضايقه اي اين مسئله را به سمت منافع عمومي شهرستان دنبال  نمايند .

******************************************************************************************************************************************