ازسوی فرماندار اردکان اعلام شد:

جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان ظهر امروز به ریاست فرماندار اردکان برگزار شد. بهروز شهابی‌زاد در این نشست با اعلام تغییر وضعیت شهرستان درنتیجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، اصناف و... ضمن توصیه به تداوم رعایت توصیه‌های بهداشتی اظهار داشت: با تغییر وضعیت اعلام‌شده ازسوی سامانه وزارت بهداشت، تغییراتی در نحوه فعالیت‌ها ایجاد می‌شود.

 

فرماندار اردکان با اشاره به دستورالعمل‌های ابلاغی از ستاد ملی و استانی کرونا و درخواست‌های رسیده مبنی بر ازسرگیری تعدادی از فعالیت‌ها گفت: کارگاه‌های هنرستان‌ها با هماهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان در چارچوب بخش‌نامه‌ها و ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت بازگشایی می‌شوند.

 

وی همچنین از بازگشایی کارگاه‌های آموزش فنی بر اساس تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده فی‌مابین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد خبر داد.

 

رئیس ستاد کرونای شهرستان اردکان فعالیت گالری‌ها با حداقل نفرات و رعایت دقیق و سخت‌گیرانه پروتکل‌های بهداشتی را مجاز اعلام کرد و افزود: اجرای برنامه‌های موسیقی زنده تا اطلاع ثانوی ممنوع است و در خصوص بازگشایی سالن‌های سینما و تئاتر طی ۲ هفته آینده تصمیم‌گیری و نتایج آن ابلاغ می‌شود.

 

شهابی‌زاد گفت: فعالیت اغذیه‌فروشی‌ها، کافی‌شاپ‌ها، پیتزافروشی‌ها، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و مراکز مشابه صرفاً به‌صورت بیرون‌بر مجاز است و رستوران‌ها حتی‌الامکان به‌صورت بیرون‌بر فعالیت خواهند داشت. وی سرو غذای حضوری در رستوران‌ها را صرفاً با پذیرش حداکثر یک‌سوم ظرفیت و رعایت چینش میز و صندلی و تهویه مناسب با نظارت کارشناسان بهداشتی مجاز اعلام کرد.

 

وی بیان داشت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی منوط به کسب نظر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) و تدوین پروتکل اختصاصی و عقد تفاهم‌نامه همکاری و صدور مجوز برگزاری پس از طرح در کمیته تطبیق ستاد استانی مقابله با کرونا است.

 

فرماندار اردکان اظهار داشت: فعالیت آموزشگاه‌های وابسته به آموزش‌وپرورش منوط به کسب نظر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) و تدوین پروتکل اختصاصی و عقد تفاهم‌نامه همکاری و صدور مجوز برگزاری پس از طرح در کمیته تطبیق ستاد استانی مقابله با کرونا خواهد بود.         

 

وی ادامه داد: برگزاری مجمع‌عمومی شرکت‌ها و تعاونی‌ها با حداقل نفرات (حداکثر ۳۰ نفر) با نظارت شبکه بهداشت و درمان مجاز است.

 

شهابی‌زاد تداوم ممنوعیت در تردد شبانه را ضروری دانست و گفت: این وضعیت تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد یافت.