باحضور معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد

   به گزارش خبرنگار مهر در اردکان ، باحضور معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، فرماندار ، امام جمعه و جمعی ازمسئولین همایش تجلیل از مجاهدان عرصه های علم، ایثار و شهادت به مناسبت بازگشایی مراکز آموزش عالی و هفته دفاع مقدس در دانشکده کشاورزی ومنابع طبیعی مجتمع آموزش عالی  اردکان برگزار شد.


      "خواجه سروی" در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای دانشجو و رشادتهای رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه را یکی از بسترهای شکل گیری انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: باید به دانشجویان و اساتید حسن نیت داشته باشیم زیرا برچسب زدن و وارد کردن اتهام به این قشر دردی از دغدغه های کشور دوا نمی کند.
وی افزود: دانشجویان نقشی اساسی در حفظ نظام ایفا کرده اند و همواره جزو فهیم ترین و هوشیارترین اقشار جامعه بوده اند.
  "خواجه سروی" با تجلیل از شهیدان علیمحمدی، شهریاری و رضایی نژاد عنوان کرد: آخرین شهدای انقلاب از دانشگاه بوده اند و این افتخاری بزرگ برای جامعه متعهد دانشگاهی است.


  معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اردکان را شهری فرهنگی عنوان کرد و بیان داشت: بخش اعظمی از کتاب تاریخ انقلاب اسلامی در یزد مربوط به مجاهدتهای علما و مردم شهید پرور و ریشه دار این شهر است.


  "خواجه سروی"، آیت الله بهجتی متخلص به شفق را از جمله مفاخر ملی ایران دانست و ادامه داد: در بزرگی اردکان همین بس که مهد اولین شاعر انقلاب بوده است.


 وی مهمترین کارکرد نهاد دانشگاه را تربیت نیروی متخصص برای اداره کشور عنوان کرد و افزود: در سالهای قبل از انقلاب تعداد دانشجویان به 200 هزار نفر هم نمی رسید اما اکنون چهار میلیون دانشجو در سه هزار و 200 موسسه آموزش عالی تحصیل می کنند.


  معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بازگشت به هویت ایرانی اسلامی را از دغدغه های اولیه و همیشگی بزرگان کشور دانست و افزود: مجموعه آموزش عالی نمی تواند به دین بی توجه باشد و وجه تمایز ما با سایر دانشگاه های دنیا نیز توجه به تعالیم الهی و معنویت است.


  "خواجه سروی "دانشگاهیان را وارثان انقلابی دانست که حرفهای جهانی دارند و افزود: مخاطب انقلاب اسلامی بشریت است و می طلبد دانشگاهیان ما سبکی از زندگی دینی را به انسان ها ارائه دهند.