رئیس اداره بهزیستی اردکان :

به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر "علی شاکر "در نشست خبرنگاران شهرستان اردکان ضمن تبریک هفته بهزیستی افزود: هفته بهزیستی فرصتی برای بروز احساسات نوع دوستانه ایرانیان ،انجام اعمال عام المنفعه و رخ نمایی و تحقق فرهنگ ناب و اصیل ایرانی اسلامی است.
وي در خصوص برنامه های اداره بهزیستی شهرستان اردکان در هفته بهزیستی اضافه کرد: راه اندازی نمایشگاه معلولین، دیدار با امام جمعه ، شرکت پرسنل و کارمندان بهزیستی شهرستان در نماز جمعه ،نشست با فرماندار ، مراسم تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان اداره بهزیستی و دیدار با خانواده های معلولین از جمله برنامه های اداره بهزیستی شهرستان اردکان در هفته بهزیستی است.
وی مهمترین دغدغه مشکل معلولین را اشتغال دانست و تصریح نمود:در سال 1389 سیصدو چهل و هشت نفر از مددجویان و معلولین وخانواده های تحت پوشش از خدمات بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی استفاده نموده و 670میلیون ریال در این خصوص تسهیلات پرداخت شده است.
علی شاکراز تدوین برنامه ای مدون و منسجم در خصوص اشتغال معلولین در سطح کشور خبر داد و گفت:با جدیت در حال جمع آوری اطلاعات معلولین جویای کارشهرستان هستیم تا انشاالله قدم موثری در این زمینه برداریم و با برنامه هایی که سازمان بهزیستی طرح ریزی کرده، انشاالله این مشکل معلولین نیزمرتفع خواهد شد.
علی شاکربه شرکت فرزندان مجموعه هدف بهزیستی اردکان در کلاس های هنری خطاطی ، نقاشی و سرود این اداره اشاره کرد و افزود: هر ساله این ارگان برنامه های اردویی و تفریحی استانی و کشوری(نیر و تنکابن) برای این عزیزان در نظر می گیرد که با استقبال خوبی هم مواجه شده است.
رئیس اداره بهزیستی اردکان ضمن اعلام اتمام عملیات عمرانی ساختمان تحقیقات سالمندانی این شهرستان اظهار امیدواری کرد: سرای سالمندان اردکان در هفته دولت افتتاح و راه اندازی می شود و با تامین تجهیزات این مرکز به همت مسئولین، مشکلی برای راه اندازی آن نخواهد بود .
علی شاکرارتباط این ارگان با خیرین را مثبت ارزیابی کرد و افزود: مردم خیر شهرستان مبلغ چهار میلیارد ریال در سال گذشته به صورت مستقیم و غیرمستقیم به سازمان بهزیستی کمک نموده اند.


رئیس اداره بهزیستی اردکان هشدار داد:گرایش به مواد مخدر صنعتی در حال افزایش است.
علی شاکر" ضمن بیان عملکرد یکساله این اداره در خصوص اعطای تسهیلات در بخش امور اجتماعی افزود: بیش از یک میلیارد وششصد میلیون ریال کمک های موردی بلاعوض شامل هزینه های درمان، تهیه لوازم ضروری منزل ،احداث و تعمیر مسکن ، هزینه تحصیلی ، جهیزیه و غیره به 379 مددجو و معلول وهمچنین مبلغ 741 میلیون و 288 هزار ریال تسهیلات در قالب مستمری فرزندان امدادبگیر و خانه های کودکان و نوجوانان و کمک هزینه ی درمان ، دانشجویی و آموزشی پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی با اشاره به پرداخت کمک هزینه نگهداری معلول در خانواده افزود:بیش از یک میلیارد و 679 میلیون ریال کمک هزینه به 379 نفر ازخانواده معلولین واجد شرایط تزریق شده و همچنین طی یک سال گذشته بیش ازیک میلیارد و 851میلیون ریال به 380 خانوار تحت پوشش هزینه مستمری اختصاص یافته است.

علی شاکر از ارائه خدمات مشاوره ژنتیک به 194 نفر ، اعطای کمک هزینه تحصیلی 24 میلیون و 300هزار ریالی به 45 نفر از دانش آموزان معلول تحت پوشش و اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران ( هزار و 367 نفر) خبر داد و اضافه کرد: درراستای اجرای طرح کشوری پیشگیری از تنبلی و معاینه چشم از دوهزار و33 نفراز کودکان واجد شرایط در سنین 4_6 ساله در 74 پایگاه های سنجش بینایی با همکاری 80 نفر مربی آموزش دیده، معاینه چشم به عمل آمده ، و از این تعداد 160نفر مشکوک به تنبلی چشم و بیماری های شبکیه بوده اند و و نهایتا 16 نفر نیاز به مداخله درمانی و تخصصی داشته اند که بهزیستی اقدام به درمان آنها نموده است.
وی در مورد گرایش روزافزون معتادان به موادمخدر صنعتی هشدار داد و افزود: 46 میلیون و 810هزار ریال یارانه به منظور ارائه بهتر خدمات درمان اعتیاد توسط مراکزدرمانی و کمپ های خصوصی تحت نظارت این اداره اختصاص یافته است و در این راستا بیش از 700معتاد تحت درمان قرار گرفته ویا در کمپ ها بستری شده اند.