مدیر کل محیط زیست استان :
در پی اعتراض تعداد معدودی از اهالی روستای شمس آباد به ساخت کارخانه کاشی در محل تعیین شده علیرغم نظر مساعد اعضای شورای شمس آباد و عقدا در این خصوص جلسه ای با حضور فرماندار ،مدیرکل محیط زیست استان و اعضای شوراهای شمس اباد و عقدا تشکیل شد .
فرماندار اردکان در این نشست با بیان اینکه وظیفه دولت خدمت به قشر محروم روستایی و ایجاد اشتغال است تصریح کرد :خوشبختانه با رفع مشکل جذب سرمایه گذار و در اختیار نهادن زمین برای تاسیس یک واحد کارخانه کاشی دغدغه بزرگی در خصوص اشتغالزایی در بخش عقدا رفع گردیده است .
احمد کمالی همچنین افزود :این عمل مایه خوشحالی روستاییان و اهالی شهر عقداست و پیشرفت منطقه را در پی خواهد داشت .فرماندار اردکان با اشاره به اعتراض تعداد معدودی از اهالی شمس آباد که بدلیل سوءتفاهم ایجاد گردیده است متذکر شد :هرگونه دلیلی مبنی بر اینکه تاسیس این کارخانه در محل تعیین شده به سلامت روستا ضربه می زند اگر از لحاظ علمی ثابت و با ادله قانونی مطرح شود قابل قبول است و در غیر اینصورت رد خواهد شد .
در ادامه مدیر کل محیط زیست استان ضمن استماع دلایل و نظرات مخالف و موفق در خصوص تاسیس این کارخانه گفت :اگر قرار باشد تاسیس کارخانه در مکانی باعث آلودگی محیط و به زحمت افتادن مردم باشد قبل از همه ارگان محیط زیست و منابع طبیعی مخالفت می نماید مع الوصف پروژه مذکور کلیه مجوزهای لازم قانونی را کسب نموده است و هر گونه مخالفتی در این خصوص بدون توجیه می باشد .
صفر زاده با اشاره به اینکه طرح مذکور مراحل مختلف قانونی نظیر کمیسیون 13و کمیسیون 32را پشت سر گذاشته است تاسیس کارخانه کاشی عرفان را در محل مذکور، قانونی و بی خطر عنوان نمود .
گفتنی است کارخانه کاشی عرفان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال حاضر جهت شروع عملیات ساخت و ساز در محدوده شمس آباد و عقدا کلیه مجوزهای قانونی لازم را کسب نموده است ./روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان