به مناسبت روز روستا توسط فرماندار اردکان انجام شد
به‌مناسبت روز روستا، فرماندار اردکان در سفری یک‌روزه به بخش خرانق، ضمن دیدار با مردم این بخش، از چند پروژه عمرانی و خدماتی بازدید و از برنامه راهبردی روستاهای این بخش رونمایی کرد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی در آیین رونمایی از کتاب «برنامه راهبردی روستاهای بخش خرانق با روی‌کرد توسعه پایدار روستایی» گفت: سه عامل اشتغال، آموزش‌وپرورش و جاذبه‌های زندگی شهری باعث شده جمعیت از روستاها پراکنده شده و به سمت شهرها سرازیر شود.
 
فرماندار اردکان با اشاره به پتانسیل‌های مختلف موجود در روستاها از بخشدار خواست برنامه اشتغال‌زایی روستایی در حوزه‌های گردشگری و صنعتی را جزو اولویت‌های کاری خود قرار دهد و با جذب سرمایه‌گذاران، زمینه توسعه بیشتر منطقه و ماندگاری جمعیت را فراهم کند.
 
وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته مهاجرت جمعیت از روستاها باعث بلااستفاده‌ماندن تعدادی از مدارس در بخش خرانق شده و با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی می‌توان از فضاهای موجود استفاده بهینه کرد.
 
مقیمی افزود: جاذبه زندگی در شهرها و مقایسه با امکانات رفاهی موجود در روستاها از دیگر عواملی است که باعث جذب روستاییان به شهرها شده است.
 
فرماندار اردکان در این سفر که با همراهی تعدادی از رؤسای ادارات شهرستان انجام شد؛ ابتدا از عملیات حصارکشی آرامستان روستای سنگرد و آسفالت معابر این روستا که با تخصیص اعتبارات لازم به بهره‌برداری رسیده؛ بازدید کرد. 
 
وی سپس با حضور در روستای مزرعه‌آقا، از پارک روستا بازدید کرد و به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مأموریت داد برای تأمین آسفالت موردنیاز با مشارکت بخشداری اقدام نماید.
 
مقیمی در پایان از مجتمع بین‌راهی ساغند بازدید کرد و ضمن رای‌زنی با سرمایه‌گذار بخش خصوصی، تسریع در انجام اقدامات موردنیاز برای خدمات‌دهی بیش‌تر به مسافران را خواستار شد.