روستای میل سفید بخش خرانق با مشارکت فرمانداری شهرستان اردکان، مشارکت مردمی و همکاری شرکت توزیع برق استان از نعمت برق برخوردار خواهد شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان «هادی مقیمی» که همراه با مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد و بخشدار خرانق و تعدادی از کارشناسان فنی شرکت برق استان در جمع تعدادی از ساکنان روستای میل سفید بخش خرانق حضور یافته بود؛ ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط شرکت توزیع برق استان برای برق‌رسانی به روستاهای فاقد برق استان، برخورداری از این موهبت الهی را مهم خواند و گفت: خوشبختانه با حضور مدیریتی شایسته در رأس شرکت توزیع برق استان کمتر روستایی را شاهد هستیم که فاقد نعمت برق باشد و این روند بعد از انقلاب بسیار چشمگیر و با سرعت صورت گرفته است.

 

سرپرست فرمانداری شهرستان اردکان، به اهمیت برق به‌ویژه در روستاها اشاره کرد و افزود: بدون شک وجود آب و برق در کنار هم به‌خصوص در روستاها افزایش امنیت و رفاه اهالی را به همراه خواهد داشت و اگر نتوان اهمیت برق را بالاتر از آب دانست از درجه اهمیت برابری برخوردار است.

 

«مقیمی» در ادامه، تلاش‌های صورت گرفته در جهت برق‌رسانی به روستاهای بخش خرانق به‌ویژه میل سفید را ارزنده توصیف کرد و از پیگیری‌های صورت گرفته و مکاتبات بخشداری خرانق تقدیر کرد.

 

«محمدرضا صحتی» نیز ضمن تشکر از میزبانی خوب مردم روستای میل سفید و پیگیری‌های بخشدار خرانق، از اختصاص چهار میلیارد ریال برای برق‌رسانی به این روستای زیر ده خانوار خبر داد و گفت: نیمی از اعتبار طرح برق‌رسانی از سوی شرکت توزیع و مابقی از اعتبارات فرمانداری و مشارکت مردمی تأمین خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان افزود: در طرح برق‌رسانی به روستای میل سفید بالغ‌بر ۶هزارمتر شبکه فشار متوسط، یک دستگاه ترانسفورماتور ۵۰کیلوولت آمپری و ۲۰۰ متر شبکه فشار ضعیف با کابل خودنگهدار پیش‌بینی‌شده است.

 

امام‌جمعه شهرستان اردکان نیز که به همراه رئیس شورای اسلامی شهر اردکان در این مراسم حضور یافته بود بر اهمیت تلاش مسئولین برای رفع مشکلات مردم به‌ویژه روستاییان تأکید کرد و خدمت به مردم را باقیات‌الصالحات خواند و از همه مسئولین که خدمت‌رسانی به مردم را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند تشکر کرد.

 

در ابتدای این مراسم بخشدار خرانق ضمن تقدیر از حضور امام‌جمعه محترم شهرستان اردکان، سرپرست فرمانداری، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان و هیئت همراه و سایر مسئولین بخش خرانق برق‌رسانی به روستای میل سفید و روستاهای فاقد برق بخش خرانق را آرزوی خود خواند و گفت: با توجه به آشنایی فرماندار اردکان به روستاهای بخش خرانق و به‌طورکلی همه استان و درایت و همراهی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان و همکاری مردم و بخشداری امیدوار به روشنایی روستا و برخورداری آن از نعمت برق در آینده‌ای نزدیک هستیم.

 

 مجتبی خالصی به تشریح اقدامات صورت گرفته در جهت تأمین اعتبار از محل مشارکت‌های مردمی پرداخت و تسریع در شروع عملیات اجرایی پروژه را خواستار شد. وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری برای برق‌رسانی به روستاها علاوه بر افزایش امنیت و رفاه اهالی، باعث ایجاد شغل‌های مولد و بازگشت روستاییان مهاجر به شهرهای بزرگ خواهد شد و با بهره‌مندی اهالی روستا از نعمت برق، دام‌پروری و کشاورزی رونق ویژه‌ای خواهد گرفت.