فرماندار در بازدید از ندامتگاه اردکان :

     به گزارش روابط عمومی فرمانداری ،"احمد کمالی" روز گذشته به اتفاق معاون خود از مجموعه ندامتگاه شهرستان اردکان بازدید بعمل اورد .

     فرماندار اردکان در این بازدید ضمن تقدیر از مدیریت زندان شهرستان اردکان بدلیل تلاشهایی که در راستای فعالیتهای عمرانی و توسعه فضای ندامتگاه با هدف رفاه زندانیان و خانواده هایشان صورت گرفته است گفت :طراحی فضا چه از لحاظ فرهنگی و چه از لحاظ عمرانی بایستی بگونه ای باشد که زندانی احساس ضعف و حقارت نکند ،فضای زندان باید طوری باشد که فرد در این فضا خود را رشد دهد ،نقصان و کمبودی که داشته جبران کند و برای زندگی بهتر آماده شود .

     وی تاکید کردرفتار پرسنل زندان بازندانیان بایستی بر اصلاح ،تربیت و احترام مبتنی باشد تا انشا الله باز خورد این رفتار را در تغییر رفتار زندانی و تربیت او شاهد باشیم .

     کمالی همچنین از توسعه فضاهایی حرفه آموزی و اشتغال در زندان ابراز خرسندی کرد و گفت :بسیاری از مشکلات و معظلات افراد بزهکار از بی ایمانی ،بیکاری و بی سوادی است که اگر این سه خلا از طریق آموزشهای لازم مرتفع شود می توان آینده خوبی را برای زندانیان امیدوار بود .

     فرماندار اردکان همچنین در زمینه زندانیان بی گناهی که بدلیل عدم توان پرداخت دیه و خسارت در بند هستند نیز خواستار رسیدگی از طریق بخش خیری و ستاد دیه استان شد .

     در ادامه این بازدید رییس زندان اردکان نیز در گزارشی کوتاه وضعیت زندانیان اردکان راتشریح کرد و در زمینه فعالیتهای جدید صورت گرفته برای افزایش رفاه زندانیان و خانواده های این قشر توضیحاتی را ارائه نمود .

     صالحی از جمله فعالیتهای عمرانی صورت گرفته در 8ماهه اخیر به احداث زمین والیبال ،آسفالت محوطه زندان ،بهسازی محوطه و احداث سالن انتظار ویژه خانواده زندانیان اشاره کرد و از احداث برجک نگهبانی زندان از فعالیتهای در دست اقدام این اداره نام برد .

     گفتنی است از مجموع 329نفر زندانی شهرستان اردکان حدود  60درصدغیر بومی و 40درصدبومی می باشند .