دیدار با خانواده شهیدان سید محمد فضائل و حسین پایدار

 دیدار فرماندار اردکان با خانواده معظم شهدای والا مقـام «سیدمحمدفضائل» و «حسین پایدار» همزمان با سالروز شهادتشان و تجلیـل از صبر، ایثار و فداکاری‌های آن‌ها 
 

زندگی نامه شهید سید محمد فضائل‌ اردکانی

شهید سیدمحمّد فضائل اردکانی، فرزند سیدحسین، در تاریخ ۱۳۴۵/۱/۱ هجری‌شمسی همزمان با حلول سال نو و عید نوروز در خانواده‌ای مذهبی و از سلاله پاک پیامبر اسلام (ص) در اردکان متولّد شد.او دوّمین فرزند خانواده بود که با تولّد خویش عید و شادی آن را بر خانواده مضاعف کرد. پدر و مادر نام حسین را برایش انتخاب کردند؛ گویا از همان اوّل احساس کرده بودند که این کودک حسینی است و راهی حسینی را خواهد پیمود .پس کمر همّت به تربیتش بستند و او را رشید و متدیّن و آزاده بار آوردند.در ۶ سالگی به مدرسه رفت و در دبستان فردوسی اردکان دوره ابتدایی را تا کلاس پنجم به پایان رسانید. سپس تحصیل را رها کردو به کار آزاد مشغول شد تا هم کمک خرجی برای خانواده باشد و هم سریع‌تر بتواند به خلق خدا خدمت نماید.طینت پاک و لقمه حلال و تربیت صحیح سیدمحمّد را جوانی متدیّن و خوش برخورد و عاشق خدمت به مردم ساخت. اهل نماز اوّل وقت به ویژه جماعت بود و دوست‌دار مجالس قرآن و دعا و عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع).در زمان پیروزی انقلاب ۱۲ ساله بود. به همراه والدین خود در مراسم انقلاب و ضدّ رژیم شرکت می‌کرد و با وجود صغر سن درس آزادگی و ظلم ستیزی و مبارزه می‌آموخت و ملکه روحش می‌شد.۱۶ ساله بود که آموزه‌های زمان انقلاب او را بر آن داشت تا ندای امام خمینی، رهبر کبیر انقلاب(ره)، مبنی بر حضور جوانان در جبهه‌ها و یکسره کردن کار دشمن بعثی را لبیّک گوید. در بسیج ثبت‌نام کرد و آموزش نظامی را فراگرفت. سپس به تأسّی از نوجوانان صحرای کربلا در روز عاشورا حضور در میدان نبرد با دشمنان اسلام و سکونت در سنگرهای خاکی و تحمّل مشقّات جنگ را بر ماندن در خانه و آغوش گرم خانواده و لذّات زودگذر دنیوی ترجیح داد و راهی جبهه شد و سنگرنشین عشق و ایثار گردید.دو نوبت به جبهه رفت و مدّت ۶ ماه و ۷ روز از با ارزش‌ترین زمان عمر و جوانی خویش را در راه جهاد و دفاع از میهن اسلامی ایران صرف کرد و در عوض دنیای فانی را داد و جهان باقی را خرید و عزّت دنیا و آخرت و اسلام و مسلمین را به دست آورد.سرانجام در تاریخ ۱۳۶۲/۸/۴ در منطقه عملیّاتی بانه در عملیّات والفجر ۴ بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پا و ناحیه سرش به شدّت مجروح شد و با پرواز روح بلندش به ملکوت به خیل شهدا پیوست و در بهشت همنشین شهدای کربلا گردید.پیکر پاکش پس از تشییع با شکوه بر دستان و دوش مردم شهیدپرور اردکان در بهشت شهدا به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

 

زندگی نامه شهید حسین‌ پایدار‌ اردکانی

شهید حسین پایدار فرزند غلامرضا در دوّمین روز مهر ماه سال ۱۳۴۱ هجری شمسی در یک خانواده مذهبی و متدیّن چشم به جهان گشود. او زمانی به دنیا آمد که مادر مرحومش به علّت بیماری سل بستری بود و برای اینکه کودک به بیماری مبتلا نشود نه مادر فرزند را دید و نه فرزند مادر را و تا زمانی که مادر فوت کرد، هیچ کدام یکدیگر را ندیدند. پس از اینکه هفت روز از تولّدش گذشت او را به دایه سپردند تا به او شیر دهد.از همان اوّل کودکی سایه پر مهر مادر از سر شهید پایدار رخت بر بست و پدر با همه مشکلاتی که داشت، بی مادری فرزند و بی همسری خودش نیز به آن اضافه شد. به هر حال حسین به لطف الهی رشد کرد و تربیت یافت.پس از ۶ سالگی به دبستان رفت و دورۀ راهنمایی را تا سوّم با موفّقیّت طی کرد . در کنار تحصیل به کار کشاورزی مشغول بود. اوقات فراغت و زمانی که از مدرسه تعطیل می شد به کار کشاورزی می پرداخت.پس از گرفتن سیکل٬ تحصیل را رها کرد و به کار کشاورزی مشغول شد و مدّتی هم به کار بنّایی اشتغال ورزید . در کار کردن بسیار پر تلاش و با انصاف بود و کم مزد می گرفت. در سال ۱۳۶۱ با خانواده ای مؤمن و متدیّن ازدواج کرد که ثمره آن یک فرزند دختر بود.در تاریخ ۱۳\۱۰\۱۳۶۱به عنوان محافظ اداره منابع طبیعی و سر جنگلداری شهرستان اردکان پذیرفته شد و پس از آموزش لازم به کار مشغول شد.در انقلاب همراه با مردم، در دریای مواج انقلاب، در مراسم مذهبی و راهپیمائی ها حضوری فعّال داشت. اهل نماز اوّل وقت ، جماعت و جمعه بود. بسیار خوش قلب و مهربان بود. بسیار صادق و با تقوا بود. خدا را در نظر داشت. صبر و استقامت عجیبی داشت. علیرغم اشتغال به کار، عضو پایگاه بسیج شد. اوقات فراغت خودرا در بسیج می گذراند. در خانه ای با همسرش زندگی می کرد که مساحتش شاید ۶۰ متر مربع هم نبود. زن و فرزند و علاقه به زندگی مانع رشد معنوی و رفتن او به جهاد نشد.زمانی که جبهه ها به نیرو نیاز داشت؛ با وجود اینکه معافیت پزشکی چشم داشت،و برای سربازی معاف شده بود با اصرار راهی جبهه شد.۲ ماه و ۲۷ روز در جبهه به جهاد پرداخت. سرانجام در تاریخ ۵\۸\۱۳۶۲در منطقه بانه در عملیّات والفجر ۴ بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر و صورت ،روحش به ملکوت اعلی پر کشید و به فوز عظیم شهادت نائل گردید.پیکر پاکش پس از تشییع با شکوه توسط مردم قدرشناس اردکان در بهشت شهدای اردکان به خاک سپرده شد.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد.