معاون فرهنگی وزیرعلوم:

     به گزارش روز پنج شنبه واحد مرکزی خبر ،"خواجه سروی" درمراسم گردهمایی مدیران کل فنی حرفه ای استان یزد که در دانشگده فنی شهید بهشتی اردکان برگزار شد ضمن اشاره به دوران خفت بار حاکمان قاجار و منفک شدن بخش های عمده ای از سرزمین ایران رشادت رزمندگان سرافراز را در حفظ تمامیت ارضی کشور ستود و گفت: در طول 8 سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمنان نیفتاد و امروز نیز در حوزه مسائل هسته ای با وجود کارشکنی ها و شیطنت های استکبار جهانی در اوج قرار داریم و تمام نقشه های دشمن به واسطه تعهد، ایمان و تلاش مسئولین و هوشیاری رهبر فرزانه انقلاب نقش براب شده است.
     وی دراین مراسم که با حضور نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ،فرماندار اردکان و جمعی از مسئولین مراکز آموزش عالی این شهرستان برگزار شد در ادامه سخنان خود  در مورد مسائل حوزه آموزش عالی ضمن بیان فرموده امام راحل مبنی براینکه دانشگاه کارخانه ادم سازیست تصریح کرد: دانشگاه و آموزش عالی را باید به گونه ای تقویت و گسترده کنیم که با توجه به عمق مفاهیم اسلامی و انسانی و رواج مصرف مطبوع ،مرزهای دانش را از قلمرو غرب خارج ساخته و همچون قبل تمدن بشر را با شگفتی روبرو کنیم.
     معاون وزیر علوم افزود: احیای تمدن نوین اسلامی ایرانی و ایجاد جامعه الگو در نظر امام راحل و رهبری معظم انقلاب از وظایف مهم وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.
     خواجه سروی ادامه داد: امروز با 167اموزشکده فنی و 100مرکز تربیت معلم نظام جمهوری اسلامی در تربیت معلم و تکنسین های متبهر موفق بوده و این دو مرکز به مثابه دو بال نظام عمل می کنند. 
     وی همچنین خبر از تاسیس دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه فنی و حرفه ای در آینده بسیار نزدیک داد و گفت: در سطح کشور 85درصد فارغ التحصیلان مراکز اموزش عالی جذب بازار کار می شوند و این نشان دهنده کارکرد مثبت این مراکز بوده است.
     "سهراب رضایی" مدیرکل اموزشکده های وزارت علوم نیز با اشاره به موفقیت اموزشکده فنی شهید بهشتی اردکان در تربیت دانشجویان موفق و مشغول به کار شدن بیش از 95 درصد دانشجویان ان در کارخانجات صنعتی استان گفت: دغدغه وزارت علوم اسلامی شدن دانشگاه ها و امایش اموزش عالی است که اکنون با دارا بودن 200اموزشکده و دانشکده تک جنسیتی در کشور قدم های اساسی در تحقق منویات مقام معظم رهبری برداشته ایم .
     در حاشیه این مراسم سالن ورزشی آموزشکده فنی شهید بهشتی اردکان با حضور نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و مدیرکل اموزشکده های وزارت علوم ، با اعتبار 700میلیون تومان و مساحت 18 هکتار و در طول 5 سال ساخته شده است.
     آموزشکده فنی شهید بهشتی اردکان با دارابودن 8 رشته الکترونیک حسابداری رایانه ساختمان معماری مکانیک و صنایع چوب در دو مقطع کاردانی و کارشناسی و 1400 دانشجو از ممتازترین آموزشکده های کشور و استان است و سه رشته دیگر در مقطع کارشناسی نیزدر آینده نزدیک در این مرکز  را ه اندازی خواهد شد.