با حضور امام‌جمعه و معاون سیاسی فرماندار اردکان:

جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه اردکان روز چهارشنبه با حضور تعدادی از مسئولان استان یزد و شهرستان در هنرستان کار و دانش مرحوم آیت‌الله خاتمی برگزار و از آن‌ها به پاس ساخت مدارس تجلیل شد.

 

در این جشنواره از محمدتقی سنایی که تاکنون ۱۲ میلیارد ریال برای احداث سالن، ساخت چهار کلاس درس و بهسازی و توسعه فضای سبز هنرستان آیت‌الله خاتمی کمک کرد، تجلیل شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، مدیر آموزش‌وپرورش اردکان در این جشنواره با بیان اینکه جمعیت دانش‌آموزی شهرستان رشد بالایی در آینده خواهد داشت، گفت: افزون بر ۶ هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی افزوده می‌شود که نیاز به ۲۳۵ کلاس درس است.

 

ابوالفضل کارگر با بیان اینکه علاوه بر کمبود فضای آموزشی، تنوع رشته‌ها نیز وجود دارد که نیاز به فضای مجزاست، تصریح کرد: دراین‌ارتباط خیرین باگذشت و ایثار خود می‌توانند به این قشر از جامعه کمک کنند و زمینه رشد و ارتقای علمی را در جامعه رقم بزنند.

 

وی با بیان اینکه آینده‌نگری خیرین قابل‌ستایش و سخاوت آن‌ها نیز در جامعه ماندگار است، اظهار داشت: ما وظیفه‌داریم قدر نیت خیر و عمل صالح را بدانیم و در جهت تکریم آن‌ها تلاش کنیم.

 

این مسئول فرهنگی افزود: هم‌اکنون ۱۹ هزار و ۶۰۰ نفر در مدارس شهرستان مشغول به تحصیل هستند و پیش‌بینی کرد، پنج سال آینده این تعداد به حدود ۲۶ هزار نفر می‌رسد.

 

به گفته وی طبق پیش‌بینی‌ها با افزایش جمعیت دانش‌آموزان در سال‌های آینده به ۲۳۵ کلاس درس جدید و احداث ۲۴ باب مدرسه جدید نیاز است.

 

وی تأکید کرد: اگر در این بازه زمانی مدرسه ساخته نشود علاوه بر نوبتی شدن مدارس باید کانکس‌هایی در کنار مدارس فعلی گذاشته تا کلاس‌های درس در آن برگزار شود.

 

کارگر اظهار داشت: هم‌اکنون مدرسه بدون دانش‌آموز نداریم مگر اینکه در حال تخریب و یا بازسازی باشد، با توجه به صنعتی شدن اردکان، توسعه و گسترش هنرستان‌ها، مدارس کار و دانش و رشته‌های فنی یکی از نیازهاست.

 

در جشنواره یادشده امام‌جمعه، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، شهردار و مسئولان آموزش‌وپرورش حضور داشتند.