معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان یزد بابیان اینکه طرح توزیع یک وعده‌غذای گرم در روستا مهدهای اردکان آغاز شد، گفت: به همین مناسبت مراسم نمادینی با حضور مسئولان این شهرستان در مهدکودک روستای ترک آباد برگزار شد.

 

جمال پایدار روز سه‌شنبه در حاشیه برگزاری این طرح در اردکان افزود: در سومین روز هفته ملی کودک شاهد شروع طرح یک وعده‌غذای گرم در مناطق روستایی و محروم شهرستان‌های استان هستیم.

 

وی اضافه کرد: این طرح اساسی می‌تواند در پیشرفت جسمی کودکان در سن کم مؤثر باشد و در آینده هم فرهنگ استفاده از غذای خوب و مفید ادامه خواهد یافت.

 

پایدار بابیان اینکه این طرح ملی در ۱۲۰ روستا مهد مناطق محروم استان آغاز شد، بیان کرد: ۲ هزار و ۵۷۵ کودک از مزایای این طرح بهره‌مند خواهند شد و تا ۱۲۰ روز ادامه خواهد داشت.

 

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان یزد یادآور شد: طرح یادشده با همکاری این اداره کل و مراکز بهداشتی استان و شوراها در روستاها به نحو بسیار مطلوب آغاز شد و انتظار می‌رود به بهترین نحو پایان یابد.

 

به گفته پایدار اجرای طرح یک وعده‌غذای گرم از پانزدهم مهرماه جاری در سراسر کشور شروع شد و تا اسفندماه ادامه دارد.

 

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان افزود: بهزیستی با این طرح به دنبال آموزش و همچنین غنی‌سازی غذای مصرفی کودکان و خانواده‌ها و مبارزه علیه سوءتغذیه در کودکان به‌عنوان نسل آینده جامعه است.

 

رقیه کرمانیان افزود: در صورت تأمین و ارتقای سلامت کودکان به‌طورقطع، در آینده شاهد حضور افراد سالم در بدنه خدمت‌رسانی جامعه خواهیم بود.

 

در استان یزد افزون بر ۱۲۰ روستا مهد وجود دارد که ۲ هزار و ۵۷۵ کودک در این مهدها نگهداری می‌شوند. سال گذشته نیز ۲ هزار و ۲۳۹ نفر از مزایای این طرح استفاده کردند.