فرماندار اردکان خبر داد:
فرماندار اردکان در نشست شورای منطقه‌ای آموزش و پرورش شهرستان گفت: بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال برای بخش آموزش و پرورش از محل اعتبارات تملک دارایی در جهت تکمیل پروژه‌های خیری آموزشی تصویب شده است.
 
مصطفی پوردهقان‌اردکان در دویست‌وشصتمین شورای منطقه‌ای آموزش‌وپرورش افزود: بخش عمده‌ای از کمبودهای نرم و سخت‌افزاری آموزش شهرستان ناشی از توسعه صنعتی و اشتغال‌زایی بدون توجه به پیوست‌های حوزه‌های آموزشی، درمانی، فرهنگی و... است.
 
وی اظهار داشت: پیرو مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه، واحدهای صنعتی با اهرم‌های قانونی و با حضور دستگاه‌های نظارتی مکلف به انجام تعهدات اجتماعی مصرح در قانون خواهند بود.
 
رئیس شورای منطقه‌ای آموزش و پرورش اردکان بیان داشت: در اعتبارات داخلی و تملک دارایی شهرستان، حداکثر مساعدت را به حوزه آموزش و پرورش شهرستان داشته‌ایم؛ اما نیازمند کمک‌ به‌ویژه صنایع مستقر در شهرستان در قالب نهضت مدرسه‌سازی هستیم.
 
فرماندار اردکان با اشاره به آغاز سال‌تحصیلی جدید گفت: واکسیناسیون کامل معلمان شهرستان به پایان رسیده و نوبت دوم نیز از امروز آغاز و تا پایان هفته به اتمام خواهد رسید.
 
گفتنی است این نشست به ریاست فرماندار اردکان و با حضور امام‌جمعه، نماینده مردم اردکان و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با موضوع ارائه گزارش سال تحصیلی گذشته و بازگشایی مدارس در سال جدید برگزار شد.