برگزاری جلسه شورای زکات و صدقات شهرستان اردکان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، همزمان با ماه مبارک رمضان و در آستانه عید نوروز و به منظور برنامه‌ریزی جهت کمک به خانواده‌های نیازمند، جلسه شورای زکات و صدقات شهرستان اردکان برگزار شد.

امام جمعه اردکان در این نشست ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و استفاده از این فرصت معنوی، گفت: اگر در کمک به نیازمندان نیت خیر داشته باشیم خدای متعال به این انفاق پاداش می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر با بیان اینکه موضوع رسیدگی به امور نیازمندان و جلوگیری از موازی کاری باید ساماندهی شود، بر تکمیل بانک اطلاعاتی نیازمندان شهرستان تأکید کرد.

فرماندار اردکان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع غربالگری نیازمندان در شهرستان، گفت: ثبت اطلاعات افرادی که نیازمند حمایت هستند موجب ساماندهی کمک‌ها و رسیدگی بیشتر و بهتر به آن‌ها می‌شود.

حسین سبزواری اظهار داشت: با کمک خیرین و صنایع می‌توان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که خدمت‌رسانی به نیازمندان مختص آخر سال و یا ایام خاص نشود و در طول سال مورد حمایت قرار گیرند.

گفتنی است که در این نشست در خصوص نحوه تهیه و توزیع بن‌های کمک معیشتی بین نیازمندان شهرستان اردکان که در دهک یک تا پنج قرار دارند با همکاری سازمان‌ها و نهادهای حمایتی و مراکز نیکوکاری و همچنین نحوه جمع آوری فطریه در روز عید فطر بحث و تبادل نظر شد