در آستانه اربعین امام حسین وشروع عزاداری در حسینیه توت انجام شد
در آستانه ایام اربعین اباعبدالله و دهه آخر ماه صفر با توجه به اینکه جمع کثیری از مردم اردکان طبق سنت هر ساله در این ایام در مراسم تعزیه خوانی حسینیه توت شرکت می کنند فرماندار اردکان به اتفاق بخشدار خرانق برای بررسی فعالیتهای عمرانی کمیته عمران این روستا از توت وچند روستای دیگر خرانق بازدید نمود .
عباسعلی روستایی ضمن شرکت در جلسه کمیته عمران روستای توت با خاطر نشان کردن اهمیت وتقدس عزاداری برای مردم در این حسینه واستقبال چشمگیر از مراسمات میدان توت گفت :وظیفه ماست که با فراهم نمودن امکانات خوب و فضای مناسب موجبات رفاه حال عزاداران را ایجاد نماییم تا با توجه به ازدحام جمعیت عزادار در این ایام خدایی ناکرده شاهد رخداد یا حادثه ناگواری نباشیم . روستایی در این راستا افزود در واقع خدمت به عزاداران وسوگواران حسینی خدمت به اهل بیت علیهم السلام است که این مهم همیشه مورد توجه ما قرار داشته است .
روستایی در این برنامه یکروزه از عملیات روکش آسفالت محور اردکان –توت و پروژه آبرسانی به این روستا بازدید نمود و عملیات بهسازی روستای توت را که چندی پیش با هدف انتقال نانوایی وشرکت تعاونی روستا برای تعریض محوطه اطراف حسینیه شروع شده بود را مورد ملاحظه قرار داد.
فرماندار اردکان در ادامه با هماهنگی بخشدار خرانق با روستاییان مزرعه میرها دیدار نمود ودر زمینه مشکلاتشان با آنها گفتگو کرد .تامین علوفه برای دامهای این روستا وتامین مضرات وکمبودهای ناشی از خشکسالی سال گذشته از جمله مشکلاتی بود که توسط ساکنان این روستا مطرح شد .
بازدید از پروژه در دست احداث GSMروستای درند و نصب تاسیسات جهت اتصال روستا به شبکه های سیما ومخزن ذخیره آب این روستا وهمچنین دیدار با خانواده های شهید غلامی و طالبی از شهدای روستای درند از دیگر برنامه های فرماندار در بازدید از بخش خرانق بود .