رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان اردکان گفت: بارندگی و سیل بیش از ۳ میلیارد تومان به روستاهای شهرستان اردکان خسارت وارد کرده است.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، حسین اسماعیلی در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان اردکان افزود: در یک هفته اخیر بارش شدید باران باعث جاری شدن سیل در برخی از روستاهای شهرستان اردکان شد و بیش از سه میلیارد تومان خسارت به بار آورد.
 
فرماندار اردکان اظهار داشت: رئیس و اعضای ستاد بحران شهرستان اردکان بلافاصله پس از وقوع سیل با حضور در روستاهای بخش خرانق به کمک حادثه‌دیدگان شتافتند و با اعزام اکیپ‌های امدادرسان و هماهنگی با مسئولان ادارات، عملیات رفع انسداد جاده‌های اردکان ـ چوپانان و روستای توت که بر اثر سیل دچار آب‌گرفتگی شده بود؛ انجام شد.
 
رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان اردکان افزود: بیش‌ترین خسارت‌ها به روستاهای هامانه، سنگرد، خرانق، چاه‌متک، انجیرآوند، گزستان، پتکستان و مزرعه میرها از توابع بخش خرانق وارد شده است.
 
وی ادامه داد: بارندگی و سیل باعث تخریب قنوات، سدها، معابر روستایی، زمین‌های ورزشی، آب‌گرفتگی مساجد و تکایا، ریزش بخشی از ارگ تاریخی خرانق، تخریب ۳۵ تا ۷۰ درصدی جاده‌های بین مزارع و شبکه آب آشامیدنی روستای انجیرآوند و پتکستان شده است. 
 
اسماعیلی خاطرنشان کرد: اکیپ‌های امدادرسان ضمن بازگشایی جاده‌های مواصلاتی روستاهای بخش خرانق و بازسازی و احیای شبکه آب آشامیدنی، پی‌گیر حل و رفع مشکلات کشاورزان و اهالی این روستاها شدند.
 
فرماندار اردکان تصریح کرد: همچنین نصب تابلوهای علایم هشداردهنده و عملیات امدادرسانی به تعدادی از خودروهای عبوری که در سیلاب گرفتار شده بودند، انجام شد.