فرماندار اردکان در جمع مردم بخش خرانق
فرماندار شهرستان اردکان با حضور در روستاهای درند، خرانق، مزرعه آقا، سنگرد، هامانه و چاه متک با حضور در جمع مردم در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) شرکت و به عزاداری پرداخت.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی با حضور درروستاهای بخش خرانق ضمن ملاقات با مردم در مراسم شوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شرکت کرد.
 
فرماندار اردکان هویت امروز انقلاب و کشور را هویتی حسینی خواند و افزود: انقلاب ما دارای ریشه فرهنگی بود که با تأسی از مکتب عاشورا و با جانمایه اسلام و امام حسین (ع) اقتدار و عزتی افزون یافت.
 
وی در ادامه به مشکلات اصلی بخش خرانق اشاره کرد و گفت: عمده‌ترین مشکل بخش خرانق در حوزه آب و اشتغال است که سبب مهاجرت به شهرها و خالی‌شدن روستاها شده است و این مشکل فراگیر کشور است.
 
مقیمی افزود: تصور می‌کنم مشکل آب و اشتغال با توجه به وجود معادن غنی در این منطقه بیشتر به چشم می‌آید و با توجه به شرایط منطقه از لحاظ غنای معادن شرایط مساعدی ندارد و عدم وجود واحدهای صنعتی در بخش و جاذبه‌ها و رنگ و لعاب شهرها روستاها را از جمعیت خالی یا در حال خالی شدن کرده است.
 
فرماندار اردکان  شرایط اقتصادی کنونی را ناشی از برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات غلط اتخاذ شده در گذشته خواند و افزود: با وجود منابع مالی کافی در دولت گذشته متأسفانه با تدابیر غلط و تصمیمات نابجا شرایط اقتصادی به جای رونق دچار رکود شد و کشور از مسیر اصلاح تا حدود زیادی دور شد.
 
فرماندار شهرستان اردکان وجود خانواده‌های روستایی را به منزله وجود یک پاسگاه در دل کویر مرکزی ایران خواند و گفت: وجود هر خانواده روستایی در کویر به منزله یک پاسگاه، هر نفر روستایی یک سرباز و هر چراغ روشن مانند یک سلاح برای حفظ امنیت و کیان ایران اسلامی است.
 
 
نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان در پایان به شرایط کشور در پسابرجام اشاره کرد و افزود: اکنون کشور در شرایط پسابرجام با حفظ عزت و شرافت ایران و تحت نظارت مقام معظم رهبری با اجرایی شدن مصوبات شرایط بهتری پیدا کرده و امیدوار به خروج کشور از شرایط رکود هستیم و در این راه  به همراهی مردم و اعتماد به مسئولین تا اعتلای نام ایران عزیز نیاز مبرم داریم.