با قرارگیری اردکان در وضعیت فوق‌قرمز، ستاد کرونا مصوب کرد:
جلسه ویژه ستاد پیش‌گیری و مقابله با کرونای شهرستان اردکان با موضوع راهکارهای پیش‌گیری از روند فزاینده آمار بستری‌شدگان در شهرستان صبح امروز به ریاست مصطفی پوردهقان‌اردکان برگزار شد.
 
سرپرست فرمانداری اردکان با بیان این‌که درحال حاضر بیش از ۶۰ نفر در بیمارستان ضیایی اردکان بستری هستند؛ از ۶ برابرشدن این تعداد نسبت به دوهفته گذشته خبر داد و گفت: این آمار، اردکان را در وضعیت فوق‌قرمز قرار داده است.
 
وی افزود: امروز (پنج‌شنبه) رکورد جدید و نگران‌کننده‌ای در تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان ثبت شده است و این آمار روبه‌رشد، در آینده‌ای نزدیک، کادر بهداشت و درمان شهرستان را با مشکل مواجه خواهد کرد.
 
پوردهقان‌اردکان با تقدیر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف و همکاری آنان با ستاد کرونا، بر لزوم تسری این موضوع به همه اقشار دیگر تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های عضو ستاد با تمام ابزارهای قانونی در این زمینه همکاری خواهند کرد.
 
رئیس ستاد کرونای شهرستان اردکان عادی‌انگاری شرایط و به‌ویژه ترددهای شبانه را عامل مهمی در روند نامناسب بیماری در اردکان عنوان کرد و گفت: حذف ضیافت‌های افطاری، شب‌نشینی و... به حذف چرخه انتقال ویروس منجر خواهد شد.
 
وی بر لزوم تقویت فرایند بیماریابی ازطریق اجرای طرح شهید سلیمانی و نیز تشدید محدودیت‌های قانونی تردد تأکید و روند فعلی را نامناسب و بحران‌آفرین توصیف کرد.
 
پوردهقان‌اردکان از اختصاص ۸۰ تخت عادی، ۱۵ تخت اورژانس، ۹ تخت ICU و ۳۰ تخت پشتیبان به بیماری کرونا در بیمارستان ضیایی اردکان خبر داد و گفت: علی‌رغم آمادگی کادر بهداشت و درمان، تداوم روند موجود می‌تواند منجر به افزایش مرگ‌ومیر شهروندان شود.