امام‌جمعه شهر احمدآباد شهرستان اردکان در آستانه هفته کتاب و کتاب‌خوانی از مسئولان خواست اعضای فعال کتاب‌خوان را در اماکن مذهبی نظیر محل برپایی نماز جمعه مورد تجلیل و تشویق قرار دهند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان به نقل از ایرنا حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین صابری روز دوشنبه در نشستی افزود: یک جوان با خواندن کتاب، تحقیق و پژوهش است که می‌تواند عالم شود ازاین‌رو باید مردم را به سمت کتابخانه‌ها کشاند و در این راه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرد.

 

امام‌جمعه احمدآباد بابیان اینکه معلمان و مدیران وظیفه‌دارند پاتوق کتاب در مدارس ایجاد نمایند تصریح کرد: عضوهای فعال کتابخانه‌ها باید مورد تشویق قرار بگیرند.

 

صابری افزود: تشویق کردن یک کودک، نوجوان و جوان به سمت کتاب بسیار ارزشمند و زیباست تا می‌توانید برای تحقق این امر جذابیت ایجاد کنید.

 

وی در ادامه یادآور شد: برخی رسانه‌ها و فضاهای مجازی سبب شده‌اند جوانان، نوجوانان و خانواده‌ها از خواندن کتاب دور شوند.

 

این مسئول گفت: این رسانه‌ها مطالب جامع و کاملی به مخاطب نمی‌رسانند بلکه موقتی و زودگذر است.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان بابیان اینکه از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه به نام هفته کتاب و کتاب‌خوانی نام‌گذاری شده است افزود: این ایام زمان مناسبی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب است و هرساله برنامه‌های مختلفی در این شهرستان اجرا می‌شود.

 

حسین پایدار تأکید کرد: اردکان دارای ۱۴ کتابخانه است که ۲ مورد آن در شهر احمدآباد دایر است و در نظر داریم در این شهر زمینه آشنایی مردم و دانش آموزان را با کتابخانه بیشتر نماییم.

 

وی در ادامه به بیان برنامه‌های هفته کتاب پرداخت و گفت: برگزاری کارگاه سلامت، شب‌شعر، جشن کتاب، نقد کتاب امام‌جمعه اردکان و... ازجمله برنامه‌های این هفته است.

 

کمال حلوایی بخشدار مرکزی هم از مدیران مدارس شهر احمدآباد درخواست کرد که از فضای کتابخانه‌ها در جهت رشد فرهنگ کتاب‌خوانی بهره ببرند.

 

تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان حدود پنج‌هزار نفر است و هم‌اکنون ۱۳ باب کتابخانه عمومی در اردکان فعال است و ۱۴۰ هزار نسخه کتاب در مخزن کتابخانه‌های عمومی نگهداری می‌شود.