سرپرست فرمانداری اردکان تأکید کرد

جلسه بررسی راهکارهای ایجاد بستر سرمایه‌گذاری در توسعه صنعت توریسم بخش خرانق با حضور یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، هادی مقیمی در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های استان یزد گفت: معتقدم اولویت توسعه استان باید در حوزه گردشگری صورت گیرد؛ چراکه دستاوردهای توسعه صنعت توریسم در مقایسه با تبعات منفی آن بسیار چشم‌گیر خواهد بود.

 

سرپرست فرمانداری اردکان افزود: اگر پای گردش‌گر به اردکان و بخش وسیع خرانق باز شود و این بخش از شهرستان به‌عنوان نقطه هدف گردشگری تعریف شود؛ با استقبال خوب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و پیشرفت صنعت توریسم منطقه همراه خواهد بود.

 

وی با اعلام حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان، خاطرنشان کرد: در این حوزه هیچ طرح قابل‌توجیهی را رد نخواهیم کرد.

 

«هادی مقیمی» از ریگ‌زارها به‌عنوان موهبت‌هایی الهی یاد کرد و گفت: باید از همه نعمت‌های الهی به‌ویژه این نعمت ارزشمند به‌درستی بهره‌برداری کرد؛ چراکه در بحث گردشگری توجه به جاذبه‌های طبیعی موجود ارزشمند و درآمدزاست.

 

این مقام مسئول صنعت پاک گردشگری را موقعیتی ارزشمند در شهرستان اردکان برشمرد و اظهار داشت: صنعت گردشگری کمترین خسارت را به طبیعت وارد می‌کند و زمینه کارآفرینی و درآمدزایی را در برای شهرستان به‌وجود خواهد آورد.

 

بخشدار خرانق نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به این‌که طی دو سال گذشته فعالیت مناسبی در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری خرانق صورت گرفته است؛ اظهار داشت: ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری بخش خرانق نهفته است که ریگ‌های منحصربه‌فرد یکی از جاذبه‌های چشم‌نواز و بااهمیت در بخش توریسم این منطقه است و قابلیت سرمایه‌گذاری در آن به‌عنوان یک صنعت پاک وجود دارد.

 

«مجتبی خالصی» از اعلام آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در ساخت کمپ ریگ‌نوردی در این منطقه خبر داد و افزود: اگر این حرکت انجام و طرح مذکور موردحمایت قرار گیرد، مقدمه‌ای برای حرکتی بزرگ و روبه‌جلو در مسیر گردشگری شهرستان خواهد بود.

 

وی با اشاره به این‌که ریگ‌زارهای بخش خرانق با عنوان «ریگ زرین» به وسعت ۶۰ کیلومتر از شاخصه‌های کویر استان و از جلوه‌های کم‌نظیر خدادادی است؛ اظهار داشت: وسعت زیاد و بکربودن منطقه ریگ‌زار زرین، منطقه منحصربه‌فردی را در بین شهرستان‌های یزد ایجاد کرده که می‌تواند اولین پروژه خدمات گردشگری شهرستان اردکان نیز باشد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اردکان نیز گفت: طی یک سال و نیم گذشته بخش خرانق در بحث گردشگری شهرستان پیشتاز بوده؛ به‌طوری‌که در این مدت ۵ طرح گردشگری از سوی بخش خرانق ارائه شده است.

 

حمید مشتاقیان افزود: طرح ایجاد مجتمع گردشگری در منطقه ریگ‌زار زرین ازجمله طرح‌های بااهمیتی است که با توجه به اخذ مجوزهای اولیه آن، باید موردتوجه بیشتری از سوی مسئولان شهرستان قرار گیرد.

 

در پایان این جلسه مصوب شد اداره منابع طبیعی شهرستان واگذاری زمین این طرح را طبق دستورالعمل کمیته ملی گردشگری پیگیری و بررسی‌های لازم در خصوص مباحث زیست‌محیطی طرح انجام شود.