رقیه کرمانیان در بازدید از جشنواره سلامت جوانان
جشنواره سلامت جوانان در دانشگاه اردکان برگزار شد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردکان در پایان بازدید از جشنواره سلامت جوانان در دانشگاه اردکان، یکی از اهداف برپایی این جشنواره را ارائه خدمات و معرفی مرکز مشاوره اردکان به دانشجویان، کارمندان، اعضای هیئت علمی و خانواده‌ها عنوان کرد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان رقیه کرمانیان اضافه کرد: براساس قانون اساسی برنامه‌ریزی برای سلامت افراد جامعه یکی از مهم‌ترین وظایف دولت است و جوانان به‌ویژه دانشجویان به‌دلیل خصوصیات دوران جوانی، بیش‌تر از سایر اقشار می‌توانند در معرض مشکلات روحی و جسمی قرارگیرند.
 
وی تصریح کرد: تغذیه مناسب و فعالیت‌های ورزشی، ازجمله اقداماتی است که تأثیرات مثبت خود را در جلوگیری از بروز مشکلات جسمی بر افراد می‌گذارد. 
 
معاون فرماندار اردکان بیان داشت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف موجود، جوانان را با مسائلی که روح و جسم آن‌ها را تهدید می‌کند آشنا کرد و در این راستا برگزاری جشنواره‌هایی که جامعه هدف آن‌ها جوانان و دانشجویان باشد بسیار کارگشاست.
 
کرمانیان با تقدیر از دستگاه‌های مرتبط در برگزاری جشنواره سلامت جوانان، افزود: ارتقای سلامت جوانان تضمین‌کننده سلامت آینده کشور است و موفقیت برنامه‌های توسعه کشور را در عرصه‌های کلان‌تر به دنبال دارد.
 
بنا به این گزارش، در این جشنواره برنامه‌های متفاوتی نظیر اجرای تست‌های ‌آن‌لاین روان‌شناختی، مرکز خدمات مشاوره شامل مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره بالینی و...، اکران فیلم در دانشگاه، مباحث خودمراقبتی و... اجرا شد. 
 
همچنین دانشجویان در فضای دانشگاه به انجام ورزش‌هایی نظیر تیراندازی با کمان، دارت، شطرنج،‌ بازی‌های بومی و محلی، ایستگاه سلامت و... پرداختند.
 
این جشنواره با همکاری مرکز بهداشت و درمان، دانشگاه اردکان، اداره ورزش و جوانان و ۲۵ نفر از همیاران سلامت برگزار شد.