باحضور امام جمعه ،معاون فرماندار و جمعی از مسئولین استان و شهرستان

     به گزارش خبر نگار واحد مرکزی خبر در مراسمی با حضور امام جمعه ،معاون فرماندار و جمعی از مسئولین استان و شهرستان در محل کانون شهید مدرس شهرستان اردکان برگزار شد اتاق آسمان نما با هدف افزایش بنیه علمی دانش آموزان در زمینه علم نجوم افتتاح شد .
     امام جمعه اردکان در این مراسم در سخنانی با اشاره به رابطه علوم با خداشناسی گفت :هر انسانی که در زمینه علم تلاش کند درمسیر شناخت وتقرب به خداوند قرار دارد.
     حجت الاسلام"عبدالحسین دیداری"افزود: علم نجوم پنجره ای روبه خداشناسی و شناخت عظمت خداوند متعال است.
وی با اشاره به روایات و احادیث در خصوص علم نجوم و ستاره شناسی تدبرو تفکر دراسمان ها ، نظم و افرینش را نوعی عبادت دانست وگفت:هر چه مطالعه در خلقت آسمانها صورت بگیرد انسان به حقارت خود وعظمت پرودگار متعال پی می برد.
     معاون فرماندار اردکان نیز با بیان این مطلب که آموزش و تعلیم علم نجوم وستاره شناسی دانش آموزان را به سمت تفکر و تدبر بیشتر در زمینه ناشناخته های جهان تشویق می کند گفت :افتتاح این اتاق فرصتی است که با شناخت استعدادهای دانش آموزان گام بزرگی به سمت تربیت دانشمندان و دانش پژوهان آینده کشور فراهم شود .
     "محمد شاکر" همچنین خواستار استعداد یابی در زمینه این علوم و معرفی دانش آموزان علاقمند در این زمینه به مراجع آموزشی بالاتر گردید.
     مجری طرح افلاک نما نیزگفت: با استفاده ازآسمان نما ميتوان اکثر مسائل مربوط به فراگيري علم نجوم را در محيطي مناسب و با امکانات نمايشي گسترده به نمايش گذاشت
     "باقری"ادامه داد: این مرکزمي تواند گامي بزرگ در جهت آموزش علم زيباي نجوم به علاقمندان خصوصاً دانش آموزان و دانشجويان بردارد.
     گفتنی است این اتاق واقع در کانون شهید مدرس اردکان وشامل تجهیزات کامل آموزش علم نجوم است و برای تکمیل آن هزینه ای بالغ بر 6 میلیون تومان صرف شده است.